הרב נריה גוטל
הרב נריה גוטליח"צ

הציבור בארץ סבור שמלחמות ומחאות חברתיות מביאות לצמיחה כלכלית, כך קובע סקר שערכה מכללת אורות ישראל, לקראת כנסת עמדו"ת השישי, שיערך ביום שני, תחת הכותרת "ממשבר לצמיחה".

נשיא המכללה, הרב פרופ' נריה גוטל אומר בראיון לערוץ ,7 כי הממצאים אכן מפתיעים לטובה, "48% מתושבי ישראל מאמינים שהמחאה החברתית תביא בסופו של דבר לצמיחה לעומת 23% שסבורים כי המצב יחמיר".

חוקרי המכללה רצו לברר מהי דעת הקהל הישראלי-יהודי בשאלה איזה משבר קיומי יותר למדינת ישראל החברתי או הביטחוני.

54% מתושבי המדינה סבורים כי מלחמות ישראל, למרות הכאב ואולי בגללו, הביאו לצמיחה לאומית במגוון רחב של תחומים לעומת 35% שקבעו כי המלחמות הביאו להעמקת השבר".

בסקר, התבקשו הנשאלים לקבוע איזה מבין המשברים, החברתי או הביטחוני, הוא איום קיומי יותר למדינת ישראל. 33.6% מהנשאלים קבעו כי המשבר הביטחוני הוא איום קיומי משמעותי יותר על מדינת ישראל. לעומת זאת 27.2% שסבורים כי המשבר החברתי הוא איום קיומי יותר למדינת ישראל. 36.4% סבורים כי המשברים הם איומים קיומיים במידה זהה.

בשאלה איזה משבר קיומי יותר, חברתי או ביטחוני, התקבלו התוצאות הבאות: 44% מהנשים סבורות שאין הבדל בין המשברים לעומת 29% מהגברים.

שקלול נתוני הסקר מעלה כי 70% מהציבור הדתי חושבים שמלחמה מביאה לצמיחה כלכלית לעומת 49% מקרב הציבור החילוני.

נתון מפתיע נוסף מצביע על כך ש-51% מהציבור הדתי סבורים כי משבר ביטחוני קיומי יותר למדינת ישראל ממשבר כלכלי- חברתי לעומת 25% מהציבור החילוני.

הרב פרופ' נריה גוטל, נשיא מכללת "אורות ישראל" ציין "הסקר מעיד לא רק על חוסן לאומי אלא גם על אופטימיות לאומית. הפסימיזם הוא כנראה יותר נחלת העיתונות מאשר שיקוף דעת הציבור. מרבית הציבור הישראלי סבור שגם קשיים ומשברים עתידים, למיצער בסופו של דבר, להביא לצמיחה".