כסף שטרות
כסף שטרותפלאש 90

חוקרי מפלג ההונאה של משטרת מחוז ירושלים פשטו לפני זמן קצר על כמה מוסדות חרדיים בי-ם ובביתר עלית, בחשד שמנהליהם הונו את המדינה.

על פי החשדות, היקף ההונאה שבוצעה במוסדות האלו היתה מליוני שקלים, זאת לאחר שהמוסדות קיבלו מילגות עבור רשימות תלמידים פיקטיביות.

ממקומות החיפוש נלקחו והוחרמו מסמכים, מחשבים, כלי רכב מפוארים שהיו בבעלות מנהלי תלמודי התורה וכספים, עד כה נעצרו 5 חשודים וצפויים מאסרים נוספים. כוחות משטרה עדיין במקום.

נזכיר כי לפני כחודש וחצי עצרו חוקרי מפלג ההונאה של משטרת ירושלים שלושה גברים חרדים בגילאי 35-40 בחשד שהונו את משרד החינוך וקיבלו כספים עבור אברכים הלומדים בכולל פיקטיבי.

על פי החשד השלושה הכריזו במשרד החינוך על הקמת כולל שבו לומדים עשרות אברכים ובתמורה היו מקבלים מאות אלפי שקלים מדי שנה ממשרד החינוך. החשודים העבירו רשימות מספרי תעודות זהות ושמות של עשרות אברכים הלומדים לכאורה בכולל.

החקירה נפתחה בעקבות תלונה שהגיש אחד האברכים אשר קיבל מסרון לטלפון הנייד שלו להגיע לישיבה לקראת ביקורת של משרד החינוך בכולל. האברך שלא למד בכולל מעולם ואינו מכיר אותו הגיש תלונה. השלושה יובאו הבוקר לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בעיר.