סוגר חשבון. ברק היום
סוגר חשבון. ברק היוםפלאש 90

יו"ר מפלגת העצמאות, שר הביטחון אהוד ברק, תקף במהלך חוג בית בקיבוץ עין שמר את מפלגתו החדשה של יאיר לפיד "יש עתיד", בעקבות חשיפת תקנונה בסוף השבוע.

בהקלטה שנחשפה בגלי צה"ל התייחס ברק לתקנון שמעניק ללפיד כוח חריג ביחס ליו"רים אחרים: "אתה קורא את החוקה ומתסבר...לא בטוח שמפלגות הבעת' יש כל כך הרבה סמכויות שמופיעות אצלם".

ברק התייחס גם למעורבות ראש הממשלה לשעבר אולמרט וחלק ממקורביו במפלגת "יש עתיד": "כאשר אני רואה מאחורי ראשו (של לפיד - ש.פ) את צילו המדריך והמכוון של ראש חבורת אולמרט אני מיד נהיה מוטרד".

ברק לא חסך מילים גם מראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, שכינה אותו ואת ונתניהו "המשיחים מאקירוב וקיסריה". ברק רמז כי לדיסקין "עלה השתן לראש". "אני לא מומחה בחקלאות ובחילוף חומרים. יש נוזלי גוף כשהם מגיעים למקומות הלא נכונים...פתאום מצטטים אנשי מעשה, מצטטים מהנביאים...זה יש פה איזה שבירה של כלים".

לפיד מצידו תקף אמש (מוצ"ש) בכנס ביישוב טל שחר את "תוכנית ההרגעה" של נפתלי בנט לסיפוח מיידי של השטחים הישראליים ביו"ש, שטחי C, לישראל, וכינה אותה "תוכנית לא ציונית".

התוכנית, שמציעה לספח מיידית לישראל את 350,000 התושבים היהודים ביהודה ושומרון ולהציע אזרחות ל-48,000 התושבים הערבים שגרים בה, כונתה ע"י לפיד "תוכנית שתוביל למדינה דו לאומית".