סרטון הסברה נגד טרמפים

צה"ל יוצא היום (ראשון) בקמפיין פרסומי רחב היקף המתמקד בסיכון לחטיפת חיילים, פועל יוצא של תוכנית רב-שנתית בצה"ל שגובשה בסוף השנה שעברה.

הרקע לקמפיין הוא הצטברותם של דיווחים מודיעיניים על ניסיונות לחטיפת חיילים. החשש בצה"ל הוא מפני חטיפת חיילים באמצעות טרמפים ולא במישור המבצעי, המטופל בתוך היחידות.

לאור האיומים, החל מהיום יוצא צה"ל בקמפיין מסודר תחת הכותרת "אל תתפוס טרמפ, זה יכול לתפוס אותך". בצה"ל מבקשים להגיע אל המשרתים בצה"ל ואל משפחות החיילים, גם אם מדובר בחיילים קרביים וגם אם מדובר בחיילים תומכי-לחימה.

הקמפיין יתמקד בשלטי חוצות שיתמקדו בבסיסי צה"ל, ברכבות וברחובות מרכזיים בערים. כמו כן יתפרסמו סרטונים ברשתות החברתיות ובאתרי האינטרנט. הקמפיין ימשך בשבועיים הקרובים ובעוד חודש וחצי יתחדש פעם נוספת. הכוונה היא לפתח דיון ציבורי אשר ישפיע גם על משפחות החיילים. מעבר לקמפיין הפרסומי, יתקיימו תדרוכים למפקדים ולחיילים.

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, ציין כי "מדובר בקמפיין ראשון מזה שנים ארוכות שאנחנו מובילים אותו בתחום הזה. המטרה של הקמפיין היא לעורר שינוי בהרגלי הנסיעה של החיילים, על ידי הבנת הסיכון גם באופן ישיר וגם על ידי סביבת המשפחה".

לדבריו, "הערוץ המרכזי שבו נעשה שימוש הוא בערוצי הניו-מדיה, מתוך הבנה כי אלו הם הערוצים המרכזיים שהחיילים והציבור עושה בהם שימוש. הקמפיין יתמקד באתר צה"ל הרשמי באינטרנט וגם בערוצים הרשמיים של צה"ל בפייסבוק ובטוויטר".