שואה
שואהצילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו אירח הבוקר בלשכתו בירושלים את 37 ראשי הערים אשר הגיעו מ-28 מדינות ברחבי העולם לקחת חלק בכנס ראשי ערים בינלאומי אשר מתקיים בימים אלו בישראל.

הכנס מתקיים ביוזמת המועצה האמריקאית של יהדות העולם (The American Council of World of Jewry) בראשותו של איש העסקים האמריקאי מר ג'ק רוזן, משרד החוץ הישראלי ומרכז השלטון המקומי.

ג'ק רוזן יוזם ומארגן הכנס פתח במלות ברכה חמות והציג את ראש ממשלת ישראל. לאחר דבריו של מר רוזן, פנה ראש הממשלה באופן אישי וביקש לדעת מכל אחד מהנוכחים מה שמו, היכן הוא מכהן וכמה זמן.

בסיום דבריו של ראש הממשלה, פיטר פאנוב, ראש עיריית קסטנדיל (Kjustendil) – בולגריה, העניק לראש הממשלה מכתב ממוסגר אשר נכתב בשנת 1943 על ידי שליט בולגריה שהציל 50 אלף יהודים מרצח והשמדה. ראש העיר סיפר כי ביתו של אותו מושל הפך לימים להיות מוזיאון לזכרו של ראש ממשלת ישראל שנרצח יצחק רבין.

הכנס מתקיים בישראל בין התאריכים 6-10 במאי. בנוסף לפגישה עם רה"מ נפגשים ראשי הערים עם שר החוץ אביגדור ליברמן, השר לענייני מודיעין דן מרידור, מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, ראשי ערים עמיתים מישראל, אישים מובילים בתחומי החינוך והתרבות בישראל, אנשי עסקים ויזמים בתחום ההי-טק, קציני משטרה בכירים ומפקדים בצה"ל ועוד.

כן יבקרו ראשי הערים במחנות צה"ל, מוזיאון יד ושם, בעיר העתיקה בירושלים, בחברות הי-טק, בתעשייה האווירית, אלביט, אלתא, נייס ועוד.