האוטובוס שנפגע מנ"ט
האוטובוס שנפגע מנ"טפלאש 90

בקיבוץ רוחמה שבדרום, יחנך היום (חמישי) בית כנסת, על שמו של הנער דניאל ויפליך הי"ד, שנרצח לפני כשנה מפגיעה הטיל באוטובוס הילדים סמוך לנחל עוז.

אביו, יצחק ויפליך, אומר לערוץ 7 כי עבורם מדובר בסגירת מעגל, "קיבוץ רוחמה הוא קיבוץ של השומר הצעיר, גדלתי בו ואמי ניצולת שואה בת ה-80  עדיין גרה בו. אין שם חינוך דתי ואפשר לומר שהם מהצד השני של המתרס. היו בקיבוץ כמה בנים שחזרו בתשובה וגם נהג האוטובוס ציון ימיני, בנו חזר בתשובה והם רצו להקים את בית הכנסת".

לדבריו, במהלך השנים היו כמה התנגדויות להקמת בית הכנסת, אבל כעת כשנודע שבית הכנסת ייקרא על שמו של דניאל, ההתנגדויות הוסרו, "אור דניאל", זה יהיה שמו של בית הכנסת, "אנחנו שמחים שזה סוף סוף יוצא לפועל. מצאנו גם תורם לספר התורה. בית הכנסת יהיה בתוך האורחן, כך שהוא ישמש גם את המבקרים".

יצחק מספר, שאמו בת השמונים, ניצולת שואה, לא תיארה לעצמה שתאבד את נכדה בארץ, "זה יום עצוב וגם שמח. אמא שלי עצמה, לא גדלה כדתייה אך גדלה על ברכי המסורת אצל הסבא בפולין. היא עברה את השואה ועלתה לארץ. תמיד היא אמרה כמה שהיא מאושרת לגור בארץ ישראל בשקט, והנה גם פה היא נאלצה לעבור טראומה".