משפחת ה-Lumia של נוקיה. בינתיים לא הצלחה גדול
משפחת ה-Lumia של נוקיה. בינתיים לא הצלחה גדולנוקיה

חוסר ההצלחה של נוקיה, יצרנית הטלפונים החכמים הפינית, לעצור את ההידרדרות במכירות תוביל ככל הנראה לתביעה.

מדובר בתביעה ייצוגית נגד הנהלת החברה בטענה כי הציגה בפני בעלי המניות מצגת שווא לסיכויי ההתאוששות. כך עולה מהמרצה לבית המשפט המחוזי בניו יורק שהוגשה בידי עורכי הדין של אחד מבעלי המניות של נוקיה, רוברט חימילנסקי. ההמרצה מטרתה להכיר בתביעה שתוגש כייצוגית לטובת כל בעלי המניות של החברה.

בהמרצה מואשמת נוקיה כי היא ייפתה במידת מה, ובאופן מודע, את הסיכויים של סדרת הטלפונים החדשה Lumia להפוך את מגמת המכירות על פיה. כזכור, החברה התחילה להשיק לאחרונה את הטלפונים הראשונים שלה שמבוססים על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט, Windows Phone, אך השוק לא ממש הראה סימני התרגשות.

"התלונה טוענת שבמהלך התקופה אליה מתייחסת התביעה הייצוגית, הנתבעת אמרה למשקיעים שהמעבר של נוקיה לפלטפורמת חלונות יעצור את ההידרדרות במעמדה בשוק הטלפונים החכמים. זה לא קרה", נכתב בהמרצה. כמו כן טוענים באי כוחו של חימילנסקי שתקלת התקשורת שהתגלתה בטלפוני ה-Lumia 900עם ההשקה בארצות הברית הייתה ידועה למנכ"ל סטיבן אלופ ולמנהל הכספים הראשי טימו איהאמוטילה עוד לפני ההשקה. נקודה נוספת היא הדו"ח הכספי הרבעוני שהציגה החברה שהראה הפסדים גדולים בהרבה מהצפוי.

בנוקיה כמובן התייחסו אל ההמרצה כאל תביעה לא ראויה. "נוקיה תגן על עצמה כנגד התביעה בבוא העת", ענתה החברה.