ה-Z2460, המעבד הנוכחי שמציעה אינטל לשוק הסלול
ה-Z2460, המעבד הנוכחי שמציעה אינטל לשוק הסלולאינטל

חברת אינטל מפשילה שרוולים ומתחילה להילחם במלוא העוצמה הכספית והתפעולית שלה על שוק המעבדים לטאבלטים ולטלפונים חכמים.

בישיבת המשקיעים השנתית שערכה החברה בסוף השבוע היא סימנה במדויק את המטרות שלה - להיות ברשימת האפשרויות של כל חברה שמייצרת טאבלט, טלפון חכם או מכשיר משולב. אבל, ובעיקר, לתפוס את תשומת הלב של יצרניות המפתח, כולל אפל. המחשבים של אפל כיום מונעים על ידי המעבדים של אינטל, אבל יצרנית השבבים מעוניינת לחדור גם לתצורה של המכשירים שמבוססים כיום על מעבדי ARM.

"העבודה שלנו היא להבטיח שהסיליקון שלנו יהיה כל כך מושך, במונחים של הפעלת המק טוב יותר או ביכולת להפוך את האייפד למכשיר טוב יותר, כך שהם יגיעו ליום בו הם יצטרכו לקבל את ההחלטות האלה, הם לא יוכלו להתעלם ממה שיש לנו להציע", אמר מנכ"ל אינטל פול אוטוליני בישיבה.

אוטיליני הוסיף שההוכחות ליכולת של אינטל כבר נמצאות בשטח. "לפני שנה לא היה אחד, שלא היה עובד של אינטל, שחשב שלאינטל יש סיכוי בעסקים הללו. היום אתם כבר שואלים אותנו מה המטרות שלנו בשוק", הוא אמר.

כזכור, בחודש שעבר הושק הטלפון הראשון שמבוסס על מעבד של אינטל. מדובר בזולו שהושק בהודו שמבוסס על מעבד אטום Z2460חד ליבה במהירות 1.6 ג'יגה-הרץ. בהמשך השנה מתכוונת החברה להשיק את המעבד כפול הליבה הראשון שלה, ה-Z2580 שיהיה מצויד בשבב שתומך בתקשורת דור רביעי לפי תקן LTE. בשנה הבאה היא כבר מכוונת אל עבר שבב בייצור של 22 ננו-מטר שמכונה כרגע Merrifield וגם יציע יכולות גרפיות משופרות.