500 קיבוצניקים סיירו השבוע בשומרון

למעלה מחמש מאות חברי קיבוצים סיירו בשבוע האחרון  בשומרון כאורחי מיזם הסיורים "השומרון - נעים להכיר". רובם הגדול של המסיירים הזדהו כאנשי שמאל וכמעט כולם לא ביקרו ביהודה ושומרון מעולם.

המסיירים הגיעו מקיבוצים מכל רחבי הארץ, מעמק יזרעאל בצפון ועד נגבה בדרום. במהלך השבוע רווי המטיילים, סיירו בשומרון ארבע מאות מטיילים נוספים, ממרכז וצפון הארץ, במסגרת שיתוף פעולה בין  המיזם "השומרון - נעים להכיר" והמטה היהודי-לאומי בראשות רו"ח חיים יואבי רבינוביץ והאלוף (מיל.) עוזי דיין.

את יום הסיור, במהלכו ביקרו האורחים בברקן, הר גריזים, איתמר ואלון מורה, סיימו מאות המטיילים במפגש משותף בבית המדרש "משכן אהוד" של הישיבה ההגבוהה באיתמר בהשתתפות ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, האלוף (מיל) עוזי דיין ותא"ל (מיל) הרב אביחי רונצקי ראש הישיבה.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה קיבל את האורחים הרבים "אני מברך את כל המסיירים שהגיעו לשומרון היום, כי האוייב הגדול ביותר של ההתיישבות הוא הבורות. חשוב שכל עם ישראל יגיע לבקר בשומרון ולראות בעינים – גם התומכים וגם מי שלא.

אזור השומרון לבדו מתפרס על למעלה מ-12 אחוזים משטח מדינת ישראל, כשיהודה ושומרון מתפרסת דרומה עד לבאר שבע. ביהודה ושומרון חיים למעלה משלוש מאות וארבעים אלף אזרחים יהודים, מתוכם שמונים אלף בשומרון. בשומרון חיים כל סוגי האוכלוסיה, חילוניים, דתיים וחרדים. השומרון, ערש התנ"ך ומולדת העם היהודי, מתפרס על גב ההר, השדרה האסטרטגית המרכזית של מדינת ישראל – מעל ערי מדינת ישראל בצפון ובמרכז הארץ. אנו שמחים בביקורכם בשומרון, ומקוים שתהיו שגרירים שלנו, שתבואו לטייל שוב וכמובן – לגור..".

תא"ל (מיל) הרב אביחי רונצקי סיפר למטיילים על איתמר וריגש אותם כששיתף בתהליך ההתחזקות של התושבים והישיבה לאחר הטבח, עד להקמת בית המדרש החדש.

"ללא קשר לדעות, רוב הציבור לא מטייל בארץ ישראל" - סיכם האלוף (מיל.) עוזי דיין - "ההכרות של הסיפור היהודי והישראלי לא יסיימו את הויכוחים, אבל ההכרות חשובה. חשוב שכאשר מתקיים דיון אנשים יוכלו לומר ביקרתי במקום אני יודע במה המדובר".

הסיור ההמוני התקיים במסגרת מיזם "השומרון נעים להכיר" של היחידה האסטרטגית במועצה האזורית שומרון, פרוייקט ההמשך לסיורי האח"מים שמקיימים מזה שלוש שנים מועצת שומרון וועד מתישבי השומרון למאות עיתונאים ופוליטיקאים בשומרון.

מאז החל המיזם לפעול לפני ארבעה חודשים סיירו בשומרון כבר למעלה מארבע מאות אוטובוסים, כעשרים אלף אזרחים מכל  רחבי הארץ, כמחציתם מהציבור החילוני, ויתרם מהציבור החרדי והדתי-עירוני.

"המרגש ביותר הוא לראות את הגיוון האנושי של המטיילים בשומרון", מספר יוסי דגן יועץ ראש המועצה האזורית שומרון העומד בראש הפרוייקט – "הביקוש לסיורים בשומרון משמח ומפתיע. הסיורים בשומרון  מביאים את הציבור בישראל בדרך עוקפת תקשורת לראות את ההתיישבות בעינים, לשנות את התודעה ולהתחבר".