חברות הבנות של אדלטק וזורלו אנרגיה, רמת נגב אנרגיה ואשדוד אנרגיה, חתמו היום (ראשון) על הסכם לרכישת אנרגיה ומתן שרותי תשתית עם חברת החשמל לישראל.

הסכם רכישת חשמל עם חברת חשמל נחתם בחסות שר התשתיות והמים, עוזי לנדאו בין שתי חברות המקימות תחנות קו-גנרציה, שעתידות לייצר חשמל למכירה וקיטור ושירותי תעשייה אחרים לשימוש במפעלים.

חברת רמת נגב מקימה את תחנת הכח במתחם מפעל מכתשים שברמת חובב, בהספק של כ- 110 מגה-וואט, חברת אשדוד אנרגיה המקימה את תחנת הכוח במפעל אגן כימיקלים בהספק של כ- 55 מגה-ואט.

תקופת ההסכם היא למשך כל תקופת הרישיון של החברות ומאפשרת לחברות למכור עודפי אנרגיה לצרכני קצה ולחברת החשמל החל ממועד ההפעלה המסחרית המתוכנן למחצית 2014.

הסכם זה, מצטרף לדיווחים קודמים שהעבירו החברות לאחרונה בדבר חתימת ההסכמים של החברות עם שותפות תמר בקשר לאספקת גז טבעי ולהסכם הולכת הגז הטבעי עם נתג"ז.

שר האנרגיה והמים, עוזי לנדאו, אמר במעמד החתימה  כי: "מתוך תחושת אחריות למשק,  ולצורך לספק לאזרחי ישראל חשמל זמין ואמין פועלת לשכת השר, על פי הנחייתי, יום ולילה, בכדי לקדם את כניסתם של יצרני החשמל הפרטיים. כך היה כשקבענו תאריכי יעד להשלמת ההסדרות, וכך היה כאשר טיפלנו והסרנו את כל החסמים שעמדו בפני היזמים, ועל כך – יעידו הם בעצמם".

"נמשיך להמריץ את כניסתם של יצרני החשמל הפרטיים, שיעניקו בטחון למשק האנרגיה, ויבטיחו את אספקת החשמל. הטלתי על אנשי לשכתי את משימת הסרת החסמים הביורוקרטים. קיומו של טקס זה במועד הוא התוצאה. נמשיך ללוות ולטפל בכל בעיה שתצוץ בעתיד. דלתנו תמיד פתוחה לסייע".

מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן אמר,  כי חשיבותו של הסכם זה לא תסולא בפז ותרומתו למשק החשמל בישראל משמעותית ביותר. "בעידן בו עתודות הייצור של חברת החשמל נמוכות ביותר, כניסת תחנות ייצור חדשות, הינן עוגן חשוב ביציבות משק החשמל בישראל.  חברת החשמל עושה כל שניתן על מנת להגדיל את מכסת עתודות הייצור ובכלל זה מעודדת  ותומכת בכניסתם של יצרנים פרטיים למשק החשמל בישראל".

דורון עזרא, מנכ"ל החברות רמת נגב אנרגיה ואשדוד אנרגיה מסר כי "החתימה היום היא הנדבך האחרון בעיצומו של תהליך ארוך ומורכב לסיכום הסגירה הפיננסית לגיוס סכום של כמיליארד ₪ בהובלת בנק לאומי וגופים פיננסיים נוספים. אנו מודים לחברת החשמל על שיתוף הפעולה ארוך השנים, ולמשרד האנרגיה והמים ורשות החשמל על שסייעו בידינו לסכם תהליך זה".

אודי וילד, מנכ"ל אדלטק הוסיף כי: "לאחר חתימת ההסכם עם חברת חשמל נותרה קבלת האישור התעריף אותו אנו מקוים לקבל השבוע ,תנאי אחרון לסגירה הפיננסית אותה אנו מתכננים לסיים בתחילת החודש הבא. השקענו כבר מאות מיליוני ₪ ברכש הציוד העיקרי ועבודות הקמה כבר החלו".