השופט אליעזר ריבלין
השופט אליעזר ריבליןבתי המשפט

התבטאויות של כמה מחברי הכנסת שחתמו על תמיכה במועמדותו של השופט יוסף שפירא, מעלות מחדש את השאלה האם מועמדותו אכן ודאית כמו שנראה היה תחילה.

על כתב המועמדות של השופט שפירא חתמו 64 חברי כנסת, בעוד על תמיכה בשני המתמודדים מולו, השופט אליעזר ריבלין ושלמה קלדרון, חתמו 12 חברי כנסת.

הבוקר אמר יו"ר מפלגת העצמאות, שר הביטחון אהוד ברק, בראיון לגלי צה"ל, "חתמנו על מועמדותו של השופט יוסף שפירא כשלא ידענו שיש מועמד נוסף. שני המועמדים ראויים וכל חבר כנסת יבחר על-פי מצפונו".

אנשי הקואליציה, ובראשם חברי הכנסת יריב לוין וזאב אלקין, היו אלו אשר קידמו באופן משמעותי את מועמדותו של השופט שפירא לתפקיד, זאת בתיאום עם יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק, אשר באותו שלב עוד היתה חברת אופוזיציה.

מול המועמדות הזו, אשר נחשבת לדעת חברים באופוזיציה לניסיון למנות מבקר נוח לממשלה, העמידו חברי האופוזיציה שני מועמדים, נשיא לשכת המבקרים שלמה קלדרון והשופט העליון בדימוס אליעזר ריבלין.

על תמיכה במועמדותו של קלדרון חתמו חברי הכנסת יעקב כץ (כצל'ה) ומיכאל בן ארי מימין ומנגד חברי הכנסת איברהים צרצור ומסעוד גנאם מסיעת רע"ם-תע"ל. אולם כעת מסתמן כי חברים רבים מהאופוזיציה ינסו להתאחד סביב מועמדותו של ריבלין, בעלת הסיכויים הגבוהים יותר, ואשר בה תומכים גם חברים בקואליציה ובתוכם יו"ר הכנסת ראובן ריבלין.