הרב שיק
הרב שיקברסלב
הרב אליעזר שלמה שיק, מנהיג חסידי ברסלב המכונה "הצדיק מיבנאל", ערך במוצאי שבת סעודת הודייה לרגל החלמתו ולרגל יום הולדתו החל אתמול(ראשון).
 
בסעודה המצומצמת השתתפו בחורי ישיבתו בבורו פארק שבארצות הברית ומספר מקורבים נוספים.


חסידי הרב סיפרו כי "הרב שיק נוהג להסביר פעמים רבות שאף על פי שצדיקים לא נהגו לחגוג את יום הולדתם בציבור, שונה הדבר אצל צדיקים שעוד בחייהם ראו את פועלם הגדול וזכו להחזיר אלפים ורבבות בתשובה, שאז כן נהגו לחגוג, וכן נהג רבי נתן מברסלב זי"ע תלמידו הגדול של רבי נחמן מברסלב זי"ע".
 
"תודה לקדוש ברוך הוא, שהחזיר לי חזרה את הנשמה" אמר הרב שיק במהלך הסעודה. "בדיוק לפני חודש, ארבעה שבועות, בזמן הזה, עברתי ניתוח מאוד מאוד קשה, והרופאים מאוד מתפלאים איך תוך חודש כל כך החלמתי, אבל אני שם את זה רק בזכות התפילות שהתפללו, אחרת זה לא מובן על השכל. אז אני נותן תודה להקדוש ברוך הוא שהביא אותי עד פה".
 
"כשקיבלתי בשעה שתיים בלילה התקפת לב, זה ייסורים שלא יכולים להסביר. הרופא שאל אותי אם הרגשתי שהיה פיל עלי, אמרתי שהרגשתי עשר פילים, זה סימן של התקפת לב. ראיתי שזה מאוחר, ביקשתי מהקדוש ברוך הוא שאני יוכל לעלות למעלה למיטה, הקדוש ברוך הוא עזר לי שעליתי למיטה, קראתי קריאת שמע, הלכתי לישון, וקמתי, הלכתי לתפילה, ואף אחד לא ידע מה קרה אתמול".

"אחר כך" המשיך הרב שיק לספר על האירועים הקשים שעבר, "בליל החג הייתי פה וחילקתי יין, אבל הייתי מאוד חלש ולא גיליתי לאף אחד מה היה. למחרת גם הייתי כאן, והתפללתי. אחר כך, בשביעי של פסח אחר הצהריים, הלכתי לנוח, כי היה יום שישי והלכתי לנוח קצת. באמצע השינה, עוד פעם, בום, לא כמו הראשון אבל גם כן, עוד התקפת לב. עדיין לא ידעתי מה זה, אני רגיל לסבול ייסורים אבל לא ייסורים כאלו. קמתי לאט לאט, וירדתי להתפלל, התפללתי איתכם".
 
"לאחר התפילה, ישבתי עם אברך ודיברתי איתו, פתאום אמרתי לו שאני לא מרגיש טוב, אז הוא עלה איתי למעלה לדירה, ושמה עוד פעם לפניו, וואו, עוד פעם! כמובן לא כמו הראשון, אבל... ותיכף ומייד הוא קרא לעוד יהודי, הם הביאו אמבולנס של הצלה ולקחו אותי".

בליל שבת, שביעי של פסח, פונה הרב שיק לבית החולים 'מיימונידס' בניו יורק. "ככה שכבתי עד שבת אחר הצהריים. איך שאני במיטה, לפני הרופאים וכולם, פתאום קיבלתי עוד התקפת לב, זה כבר היה הרביעי. תיכף ומייד החליטו לעשות צנתור, בצנתור ראו שזה לא טוב וצריכים לעשות ניתוח לב פתוח. ניתוח לב פתוח, השם ישמור, חותכים את כל הצלעות, השם ישמור. הנה הקדוש ברוך עזר לי, אני פה חזרה ואני נותן תודה להקדוש ברוך הוא".