בית קברות
בית קברותצילום: פלאש 90

בישיבת ועדת חוקה, חוק ומשפט שהתקיימה אתמול (ראשון) הודיע משרד הבריאות כי יממן קבורה חוזרת של הרקמות שנותרו במכון לרפואה משפטית.

במשרד שינו את המדיניות, וכעת המימון ניתן גם לקבורה בקבר כללי וגם לקבורה בקברו של המת ממנו נלקחו הרקמות, זאת בלי שהמשפחה תיאלץ להשתתף בעלויות הללו.

ליה בן צבי, אשר עברה טראומה דומה לפני כעשור, הגיעה לישיבת הועדה על מנת למחות על הכוונה לחייב את המשפחות להשתתף במימון הקבורה במידה והמשפחה מעוניינת שהרקמות יקברו בקבר של יקירן.

"החלטת משרד הבריאות מאמש שלא לחייב את המשפחות בתשלום עבור קבורת שרידי יקיריהן שנותרו במכון הפתולוגי בקבר המנוח או המנוחה, הביאה עמה תחושת הקלה גדולה עבורי. המשפחות הנפגעות, שהתברר להן כי שרידים מגופות יקיריהן נותרו במכון הפתולוגי, לא תידרשנה לשאת בעלות הקבורה החוזרת שהגיעו אליה שלא בטובתן ושלא ברצונן", אומרת בן צבי.

לדבריה, "משרד הבריאות האחראי על מחדל נורא זה, מכיר, בפעולתו זו,  ולו גם באופן עקיף באחריותו, אינו מתכחש לסבל המשפחות, עומד בעקרונות הצדק והיושר הבסיסיים ביותר ומממן את עלות הקבורה החוזרת לאותן משפחות המוכנות לעבור את הטראומה הזו בשנית ולו רק כדי להביא את יקירן למנוחת עולמים בצורה המכובדת ביותר האפשרית במצב קשה זה".