תוקף. אינדור
תוקף. אינדורפלאש 90

ישראל תעביר לידי הרש"פ גופות של 100 מחבלים. זאת כמחווה ליו"ר הרש"פ אבו מאזן. כך על פי התחייבות שנמסרה לאבו מאזן בפגישת שליחו של ראש הממשלה נתניהו, עו"ד יצחק מולכו, עם אבו מאזן בסוף השבוע שעבר.

יצוין כי מדובר במהלך שעליו הוחלט כבר לפני שנה ואף הוחל בביצועו. המהלך הוקפא אז לאחר שדבר קיומו דלף לתקשורת.

בתגובה להחלטה שוקלים בארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' תביעה משפטית נגד המדינה. יו"ר הארגון, סא"ל במיל מאיר אינדור, מגדיר את המהלך "סחר גופות ו'מסחרה' של גופות על מנת לקנות שקט מהפלסטינים", כלשונו.

ב'אלמגור' מזכירים את הודעת ראש הממשלה אודות ההחלטה, ובה נאמר כי "לגבי  ההחלטה להעביר גופות מחבלים מדובר בהחלטה שהיא מחווה הומניטארית בלבד... ישראל אינה סוחרת בגופות ולכן אין לנו בעיה להעביר אותן לרשות הפלסטינית". אך עד כה ישראל לא העבירה גופות של מחבלים לפלסטינים וו/ או בני משפחותיהם. זאת,  על מנת  לייצר הרתעה וגם  כדי לא ליצור השוואה בין חיילים שנפלו בקרב- שגופותיהם מוחזרים למדינתם, לבין רוצחים שפלים". לטעמם של אנשי הארגון מדובר במכבסת מילים ותו לא.

"החזרת גופות המחבלים, בהם מחבלים שהתאבדו בפגועי תופת המוניים, תביא להלוויות המוניות והאדרת זכרם על ידי הפלסטינים בבית קברות לגיבורי האומה הפלסטינית ושהידיה שמוקמות על ידי הרש"פ", מזהירים ב'אלמגור'.

כמו כן מוסיפים ומציינים כי "על פי מיטב הייעוץ המשפטי שקיבלנו שהחלטה על החזרת גופות של מחבלים שרצחו את יקירינו , היא כמו שחרור מחבלים שצריכה לעבור החלטות ממשלה ולאחריה גם מבחנו של הצבור והבג"ץ. בודאי שאת משפחות הנרצחים. כך לגבי כל הסכם עם המחבלים שנשפטו למאסרי עולם ועתה  יוצרים להם העדפה מתקנת על פני אסירים רגילים כולל  אוטונומיה בבתי הכלא ומשטר פנימי שמייצגם אל מול השלטונות". 

כאמור, כעת שוקלים שם צעדים משפטיים בעניין.

באשר להסכמה שאליה הגיעה המדינה מול המחבלים הכלואים להטבת תנאי מאסרם, מדווחים אנשי 'אלמגור' כי "עד אתמול הצטייר כאילו מדובר במאבק של אסירים מנהלתיים בלבד אך בהסכם כלולים מחבלים שנגזר דינם בהם רוצחים רבים". 

בארגון רואים במהלך תקדים מסוכן שכן "לראשונה בישראל: נחתם הסכם כתבו עם קבוצת אסירים-  מחבלים בכלא. לראשונה בישראל: מעורבות של מדינה חיצונית (מצרים) שיוצרת מטרית הגנה לאסירים המחבלים ומעורבת מעתה באופן רשמית בנעשה בבתי הכלא בישראל. לראשונה שביתת רעב של מחבלים – אסירים מסתיימת בניצחון של השובתים. בעבר כבר היו שביתות, אך שלטונות הכלא לא נשברו ולא סיימו אותן בהסכם כתוב עם השובתים. כך למשל בתקופת שרותו של גונדר יעקב גנות בתפקיד נציב השרות הייתה שביית רעב דומה בהובלת ברגותי  והיא חוסלה על ידי שלטונות בתי הסוהר בגיבוי הממשלה של אותו זמן".

יצויין כי במהלך היממה האחרונה התקיימו בעזה חגיגות לנוכח מה שמוגדר שם כניצחון על ממשלת ישראל.