שלומי דביר
שלומי דבירפלאש 90

ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר דנה היום (שלישי) בבקשתם של שלומי דביר ועופר גמליאל, שני אסירי מחתרת בת עין, לקצר שליש מעונשם.

השניים נדונו ל-15 שנות מאסר ובמהלך תקופת מאסרם התנהגו למופת. השניים גם הביעו חרטה על מעשיהם חרטה שנבחנה על ידי השב"כ והשב"ס ונמצאה כנה.

למרות זאת החליטה הועדה לדחות את בקשתו של שלומי דביר ולדון בעניינו פעם נוספת רק בעוד חצי שנה. ההחלטה בעניינו של עופר גמליאל לא ניתנה היום ונדחתה לסוף החודש.

בארגון "חננו", המלווה את האסירים היהודיים, תוקפים במילים חריפות את ההחלטה וטוענים כי היא מנוגדת להבטחות שניתנו על ידי גורמים בכירים למקורביהן של המשפחות.

"בימים בהם שירות הביטחון הכללי והממשלה נכנעים לתכתיביהם של המחבלים הכלואים בארץ, ימים בהם הממשלה עסוקה במחוות והתרפסות בפני רוצחים ובני בריתם, ימים בהם מחרפים חיילי צה"ל את נפשם בכדי לעצור מחבלים רוצחי יהודים שאך זה עתה שוחררו במאותיהם ושבו לעסוק בהרג ורצח. מחליט ראש השב"כ, בעקבות היועץ המשפטי לממשלה – יהודה וינשטיין, לשנות את דעתו ברגע האחרון להפר את הבטחתו ולהתנגד לשחרורם של עופר גמליאל ושלומי דביר", אומרים ב"חננו".

ב"חננו" מוסיפים, כי שוועתם של היהודים הסובלים מנחת זרועו של הממסד עולה השמימה והציבור מאבד את שארית אמונו במערכת, נוכח האפליה שמזכירה ימים אפלים בהיסטוריה היהודית.