מינה את עצמו. ח"כ רוני בר און
מינה את עצמו. ח"כ רוני בר אוןפלאש 90

חברי ועדת החוץ והביטחון אישרו הבוקר (רביעי) פה אחד את ח"כ רוני בר און (קדימה) לעמוד בראש ועדת החוץ והביטחון כשהוא מחליף את היו"ר היוצא, המשנה לראש הממשלה, ח"כ שאול מופז (קדימה).

את הישיבה החגיגית ניהל יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יריב לוין (ליכוד) שאמר בפתח הישיבה כי, עם כניסתו של ח"כ בר-און לתפקיד יו"ר הוועדה, "עם ישראל בהחלט יכול להרגיש בטוח כי יש מי שמבקר ומפקח על ההחלטות המרכזיות שמשפעות על קיומנו כאן". עוד הוסיף ח"כ לוין כי כניסתו של ח"כ בר-און לראשות הוועדה מאפשרת לוועדה להתנהל באיזון הנכון שבין השקפת העולם והניסיון האזרחי הרב שמביא איתו ח"כ בר-און למול הרקע הצבאי העשיר של ח"כ מופז כשעמד בראש הוועדה עד היום.

המשנה לראש הממשלה, ח"כ מופז שסיים את תפקידו בוועדה ציין כי ועדת החוץ והביטחון היא מהחשובות שבוועדות הכנסת בעיקר לנוכח רגישות הנושאים הביטחוניים והמדיניים שבאחריותה וכן בשל רגישות התקופה הנוכחית והנושאים שעל הפרק.

יו"ר הוועדה הנכנס, ח"כ בר-און התייחס לכך שבפני יו"ר קדימה, ח"כ מופז, "הייתה בוודאי התלבטות קשה בשאלה את מי להעמיד בראשות הוועדה נוכח העובדה כי ישנם ח"כ שבהחלט מתאימים לתפקיד, אולי אפילו טוב ממני". בהקשר זה ציין למשל ח"כ בר-און את ח"כ אבי דיכטר (קדימה) שהיה ראש השב"כ. "אני חש את אחריות הרבה המוטלת עלי ואני מתפלל להיות ראוי לאמון שניתן לי".

ח"כ עינת וילף (עצמאות) פנתה ליו"ר הנכנס בבקשה אישית כי ינהל את הוועדה באופן שיימצא האיזון הנכון בין הפיקוח והבקרה על נושאי החוץ, לפחות כפי שמבוקר בוועדה תחום הביטחון. עד ביקשה ח"כ וילף, ולכך הצטרפה גם ח"כ מירי רגב (ליכוד), כי הסקירות של בכירי מערכת הביטחון בפני המליאה לא יראו כמו סקירות עיתונות תחת הכותרת של סודי.