יהודה היס
יהודה היסצילום: פלאש 90

הסניגור הציבורי הראשי ד"ר יואב ספיר, פנה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין בו הוא מבקש להורות על פתיחת חקירת פלילית נגד בכירים במכון לרפואה משפטית בחשד לשיבוש מהלכי משפט, העלמת ראיות ועדות שקר.

מדובר בפרשה שהתרחשה לפני 12 שנה, בה הודה דניס אייזן בהריגת בנו בן השלושה חודשים ונגזרו עליו 20 שנות מאסר. ההרשעה הסתמכה על חוות דעת פתולוגית שקבעה שהילד מת מחבלה בראש כשהאב היה האחרון שהיה איתו.

בנובמבר 2005 הורה נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, על עריכת משפט חוזר לאייזן, ששוחרר בינתיים אחרי שריצה שש שנים מתוך 14 שנות המאסר שנגזרו עליו. במהלך המשפט פרופ' היס שב והעיד שחלקי גופו של רון נקברו ב-2002 ולכן לא ניתן לבצע בדיקה מחודשת. בתום המשפט החוזר, הורשע האב בהסדר טיעון בהריגה בנסיבות מקלות ולא חזר לכלא.

על פי החשד במכון נשמרו איברים שלמים. בדיקת הסנגוריה גילתה כי מדובר במוחו השלם של רון אייזן וכן ברקמות מלבו. לאחר הגילוי פנה ספיר ליועץ המשפטי ודרש פתיחה בחקירה.

ח״כ ד״ר רחל אדטו אמרה בתגובה, "ביום רביעי תתכנס ועדת חוק חוקה ומשפט לדון בנושא התקדמות מבצע הקבורה במכון לרפואה משפטית ובכוונתי לדרוש תשובות ממשרד הבריאות ומשרד המשפטים כיצד עוולה  זו, אשר ייתכן ונעשתה במכוון, התרחשה וכיצד ייתכן מעשה זה ללא כל פעולת ביקורת או פיקוח מאף גוף ממשלתי".