ישיבת פונוביז'
ישיבת פונוביז'משה גולדשטיין

שופט בית המשפט העליון דחה על הסף בקשת רשות ערעור שהגישו חברת ישיבת פוניבז בע"מ וישיבת פוניבז' נגד החלטות בתי המשפט בעניינן.

הפרשה נסובה סביב הסכסוך ארוך השנים בין הרב אליעזר כהנמן, נכדו של מייסד הישיבה הרב יוסף שלמה כהנמן זצ"ל, ובין גיסו, הרב שמואל מרקוביץ'.

בשנות ה-90 נחתם בין הצדדים לסכסוך שטר בוררות, אולם גם פעולת הבוררות והבוררים לא הצליחה להביא לסיום הסכסוך והצדדים החלו בסדרת הליכים בבית המשפט.

במסגרת ההליכים הגישו חברת ישיבת פוניבז בע"מ וישיבת פוניבז' תביעה לסילוק יד ממקרקעין נגד 'מסורת התורה בני ברק', הרב אברהם פכטר והרב יוסף שלמה מרקוביץ.

הנתבעים טענו מצידם, כי התביעה היא ניסיון לעקוף את הסכם הבוררות, וכי קיימת למעשה זהות בין התובעים לבין הרב אליעזר כהנמן ובין הנתבעים לרב שמואל מרקוביץ'.

בית משפט השלום בתל אביב קיבל את הטענה וקבע כי הצדדים מחויבים לפעול בהתאם לשטר הבוררות, המחייב דיון בפני הבוררים על פי דין תורה. בקשת רשות ערעור שהוגשה לבית המשפט המחוזי נדחתה אף היא וכעת קבע זאת גם שופט בית המשפט העליון יורם דנציגר שקבע כי אין בבקשה כל עילה לקבלת רשות ערעור. הסכסוך עצמו רחוק ככל הנראה מסיום.