מכשיר נייד סלולארי
מכשיר נייד סלולארירויטרס

משטרת מחוז ש"י עצרה במהלך השבוע האחרון צעיר בעל חזות חרדית וחקרה אותו תחת אזהרה בחשד כי השתייך לכנופייה שהונתה בעלים של חנות להמרת מט"ח בעיר ביתר עילית החרדית.

חברי הכנופיה פעלו בצורה מתוחכמת למדי. זו שיטת עבודה שיכולה לעבוד רק במגזר החרדי, שם להמלצתה של אישיות רבנית משקל רב בהענקת אשראי ברמה כזו או אחרת.

וכך עבדה השיטה: הגנבים נהגו לאתר עסק מקומי בתחום הכספים, ובמקביל ניסו להיפגש עם אחד הרבנים הנודעים באזור מגורי בעל העסק. לאחר שפגש הנוכל ברב בביתו, ביקש ממנו בתמימות לבצע שיחת טלפון בתואנה שהוא מצא עצמו בטעות ללא מכשיר סלולרי עליו. החזות החרדית סילקה מהנוכל כל רבב של חשד לנוכלות והוא קיבל לאלתר את מבוקשו.

בפועל הנוכל לא ביצע שיחה אלא העביר את הטלפון למצב של 'עקוב אחרי' ממספר הרב לטלפון של אחד הנוכלים, כך שכל שיחה שתגיע לטלפון של הרב, תנותב לטלפון של העבריין.

בהמשך מוציאים העבריינים לפועל את השלב השני והמכריע. הם פונים לבעל העסק ומבקשים לפרוט צ'ק בעל סכום גבוה במיוחד. כדי להוכיח את אמינותם, הם מבקשים ממנו להתקשר לרב המקומי כדי שאכן יאשר כי מדובר באנשים תמימים ואמינים. אלא שכאמור השיחה מנותבת לעבריין השני שאכן "מאשר" את אמינותם.

על פי גורמים במשטרה, בשיטה הזו כבר נעקצו לא מעט חלפנים ובתי עסק שרק ביקשו להרוויח את עמלת הפריטה ונאלצו להתמודד עם הפסדי ענק שעלולים למוטט את מחזור הכספים שלהם, לפעמים עד פשיטת רגל.