ריקודגלים תשע"ב
ריקודגלים תשע"בפלאש 90

אתמול, כבכל יום ירושלים, התקיימה צעדת הריקודגלים המסורתית. הצעדה יצאה מאזור מרכז העיר אל עבר העיר העתיקה.

חלק מהצעדה, שהיתה מאובטחת ע"י משטרת ישראל, עבר ליד שער שכם, שם החלו ערבים שהיו במקום להשליך חפצים אל עבר הצועדים.

מספר נערים מהצועדים השיבו לערבים ובמקום התפתחה תגרה. במהלך התגרה נעצרו במקום חמישה נערים יהודים קטינים. החמישה נלקחו לבית המעצר במגרש הרוסים.

בעמותת חננו טוענים, כי הוריו של אחד הקטינים בן 14 תושבי דימונה, נדרשו להגיע בשעה שתיים בלילה על מנת לחתום על שחרור בנם בתנאי של הרחקה בת 15 מהעיר העתיקה בירושלים. המשטרה בחרה להזעיק את ההורים ממרחק רב ובשעה לא סבירה, למרות שיכלה להסתפק בחתימתו של אח העצור, בן 26 תושב ירושלים.

עוד מספר מוקדן העמותה, כי בשעה 5:45 בבוקר, הוא קיבל שיחות טלפון מהורי מספר עצורים  שחיכו בתחנת המשטרה על מנת לשוחח עם השוטרים. לדברי ההורים בשיחה טלפונית עם השוטרים נאמר להם שאם יגיעו מוקדם מאוד בבוקר, יתאפשר להם לשוחח עם השוטרים אודות ילדיהם. למותר לציין שההורים חיכו במקום לשווא.

לדברי פעילי עמותת חננו, התנהלות המשטרה עם העצורים הינה מתנכלת ומתעללת. "בסה"כ מדובר בעילה פעוטה של תגרה הדדית, באם נפרש את המקרה לרעתם של העצורים. מדוע מעצר שנגמר בדרישה מינימלית של המשטרה של ערבות והרחקה ל15 יום מהעיר העתיקה, צריך להסתיים רק אחרי שהותם של הנערים הקטינים לילה במעצר ולא הסתיים זמן קצר לאחר המעצר אתמול בשעות הצהריים?", שואלים בחננו.

במשטרת מחוז ירושלים אומרים הבוקר, כי כל העצורים מאירועי הריקודגלים, יהודים וערבים, שוחררו ממעצר בתנאים מגבילים הכוללים הרחקה מאזור העימותים והפקדה כספית

במשטרה מעריכים כי בקרוב יוגשו כתבי אישום נגד העצורים.

בתגובה לטענות "חננו" אומרים במשטרת מחוז י-ם, כי "מבדיקת הדברים, הטענות המועלות הינן שקריות וההיפך הגמור הוא הנכון. הקטין המתגורר בדימונה נעצר בגין קריאות נאצה לעבר ערבים במהלך צעדת ריקוד הדגלים. חוקרי התחנה אפשרו לאחיו בן ה- 28 לחתום על ערבות לשחררו אך הוא סרב והתעקש שאביו יגיע מדימונה ויחתום. לגבי הקטין השני, חוקרי התחנה קיימו שיחה עם הוריו לבקשתם וענו על כל שאלותיהם".