מסתננים באשקלון
מסתננים באשקלוןפלאש 90

תושבי רחוב אלי כהן באשקלון חיים בימים אלה בתחושת תסכול. מחסן המצוי באחד הבניינים ברחוב הושכר לפליטים אריתראים שהפכו אותו למועדון פעילות, או במילה פשוטה יותר: לכנסייה. לטענת התושבים, במקום מתבצעת אף פעילות מסיונרית נוצרית.

המדובר במחסן הממוקם בין שני בניינים ברחוב אלי כהן, שהפך למקום מפגש של פליטים אריתראים. על פי תלונת התושבים שהוגשה למשטרה, מידי ערב בין השעות 19:00-22:00, מופיעה במקום קבוצה גדולה של פליטים ומתקיימת תפילה.

ניידת משטרה שהוזעקה בסוף השבוע האחרון למקום, ניסתה להרגיע את הרוחות בין שני צדדי המתרס אך ללא הועיל. חלקם אף איים לעבר הפליטים כי "אנחנו נשרוף את המקום הזה, אתם לא תהיו פה יותר".

"לא ייתכן שמתווכים ישכירו מחסן לצרכי הקמת כנסייה לאריתראים", קונן אחד השכנים. "גם אם יש שם עוד פעילות זה לא מעניין אותנו. אנחנו פוחדים על הילדים שלנו. בכל מה ששומעים בזמן האחרון על מקרי אונס ושוד, אנחנו לא רוצים שהאנשים האלה יתקרבו לבנות שלנו. אנשים ממש מפחדים".

במקביל פרסמו הדיירים הודעה בבניין בה תושבי המקום מוזהרים מפני הפעילות במקום. "..דיירים שימו לב, הם בינתיים רק 'זורקים' הערות לבנות שעוברות מולם אך אין לקחת סיכון.. שימו לב לילדיכם ובפרט לבנות שעוברות בחנייה". 

ממשטרת אשקלון נמסר: "משטרת אשקלון מעורבת ומצוייה בתהליך במקום. המשטרה פועלת לפתרון הבעיה".