עופר עיני
עופר עיניצילום: פלאש 90

תוצאות האמת של הבחירות להסתדרות צפויות להתברר רק בצהרי היום (ה') אולם כבר כעת מסתמנת המגמה לפיה עופר עיני הוא המנצח בבחירות לראשות ההסתדרות.

מספירת כ-85% מהקולות עולה כי עיני קיבל עד כה כ-66 אחוזי תמיכה לעומת כ-34% לאיתן כבל.

במקביל, לאורך כל יום האתמול נמשך מבול התלונות של מקורבי איתן כבל נגד ועדת הבחירות של ההסתדרות. "תמוהה העובדה שהתוצאות לא השתנו מההודעה שנשלחה לאחר ספירה של אחוז אחד ועד הספירה המלאה. זו עדות לכך שמישהו הכין את התוצאות מראש. לדאבוננו, כל מה שהתראנו מפניו במהלך מערכת הבחירות, התממש, ואף מעבר לתחזיות השחורות ביותר שלנו", אמרו במטה כבל.

במטה כבל טענו עוד כי "מעדויות שזורמות אלינו בקצב מסחרר, השחיתויות וגניבת הבחירות היו גורפות - במקומות העבודה ובקלפיות העירוניות. מעולם לא התקיימה מערכת בחירות, שבה תוצאות של 50 אלף בוחרים, שהיו ידועות שעות ספורות לאחר סגירת הקלפיות, פורסמו רק קרוב ליממה מסגירת הקלפיות".

לדברי אנשי כבל, "הוא ניצח בקלפיות ביישובים בפער של 52 אחוז לכבל, לעומת 48 לעיני. ולמרות כל אלה, הפער שפורסם מעיד כי לו הבחירות היו פתוחות והוגנות, ציבור העובדים היו בוחר באיתן כבל לתפקיד יו"ר ההסתדרות".

והם לא מתכוונים לשתוק. לדברי מקורבי כבל, הם מתכוונים לפנות לערכאות משפטיות על מנת לערער על תוצאות הבחירות הצפויות.

ומה אומרים במטה עיני בתגובה? "הניצחון המוחץ והתוצאות החד משמעיות מוכיחות שחברי ההסתדרות בחרו בדרך עיני המובילה את ההסתדרות להפוך לארגון החברתי החזק ביותר בישראל בעידן של הפרטה ותחרות פרועה ומסוכנת. ההסתדרות תגן על העבודה המאורגנת ולא תהסס להפעיל את עוצמתה להגנה גם על העובד הבודד".