הצעת חוק חדשה
הצעת חוק חדשהרויטרס

הצעת חוק חדשה דורשת להחמיר את הפיקוח על התכנים באינטרנט. לפי ההצעה אותה הגישה ח"כ ליה שמטוב (ישראל ביתנו), ספקיות האינטרנט יחויבו לסנן ולחסום תכנים בעייתיים נוספים - אלא אם הלקוח ירצה אחרת.

ההצעה האמורה כוללת בתוכה שני מסלולים אפשריים לתיקון בחוק התקשורת. המסלול הראשון: התכנים יסוננו מראש ובאופן גורף לכל הלקוחות ומי שירצה בכך יוכל להפסיק את הסינון. לפי המסלול השני, ספקיות האינטרנט יתקשרו ללקוחותיהן ויציעו להם את פונקצית הסינון, לאחר שיסבירו להם על הסכנות האפשריות הקיימות באינטרנט.

בלשכת שמטוב מסבירים כי בעוד שכיום קיים כבר חוק המאפשר להורים לקבל כלים להחלת סינון תכנים בחינם, רק קומץ של אנשים יודעים עליו ועושים בו שימוש.

"בדיוני ועדות בנושא עלה כי 60% מהילדים בישראל גולשים באתרים פורנוגרפיים כבר בגילאי 9 עד 15. ל-47% מהילדים בישראל יש אינטרנט בחדרם הפרטי כך שהסכנה ליפול קורבן לפדופילים גדלה משמעותית בשל העדר פיקוח מצד ההורים", נכתב בחוק.

"הצעת החוק באה להטיל על ספקי המרשתת חובת סינון תוכן פוגעני לכל המנויים עם אפשרות לבטלה או לחילופין ליידע אותם טלפונית בדבר האפשרות לסינון אתרים ללא עלות ובצורה מקיפה. שליחת עלונים (המצב כיום) לא אפקטיבית ומרבית הלקוחות לא מודעים כלל לאפשרות לסינון תכנים בחינם, כאשר במקרים רבים הצורך בסינון הכרחי על מנת לצמצם את הפגיעה בקטינים שנחשפים לתכנים קשים ללא שום פיקוח מצד הוריהם".