משפחות שכולות למען פולארד

המשפחות שרוצחי יקיריהן שוחררו בעסקת שליט מתאחדות לראשונה במטרה לגרום לנשיא פרס להטיל את כל כובד משקלו לשחרורו של יהונתן פולארד. "המחיר ששילמנו מחייב אותנו לפעול להצלת חייו", הן אומרות.



"בשנים האחרונות מצאנו עצמנו משני צדי המתרס של סיטואציה נוראה, שקרעה את הציבור לגזרים. היום אנחו מתאחדים למען מטרה נעלה", במילים אלה נפתח מכתבן של משפחות אסתר ויהודה וקסמן, רוחמה רז ורון קרמן שנשלח לנשיא המדינה שמעון פרס.

"כמי ששילמו באופן אישי מחיר כה יקר ונורא למען הצלת חיים, וכבניה של מדינה ששילמה מחיר זה, אנו חשים מחויבות עצומה לוודא שהערך העליון והמקודש של הצלת חיים ימומש גם בעניינו של יהונתן פולארד."

המשפחות, החליטו לפעול במשותף לקראת טקס הענקת "מדליית החירות הנשיאותית" בו צפוי נשיא ארה"ב אובמה להעניק לנשיא פרס את המדלייה היוקרתית הניתנת למי שתרמו באופן משמעותי לערכי הצדק החירות וזכויות האדם. במכתבן הסבירו המשפחות כי



"ברור לנו שההחלטה הסופית בנוגע לשחרור פולארד נתונה בידי הנשיא אובמה אולם אין ספק שהתוצאה שתתקבל תהיה נגזרת של השאלה: האם אכן נעשה המאמץ הנדרש. אנו מבקשים כי תיאות לקבל אותנו לפגישה דחופה על מנת שנוכל להציג בפניך את תחושותינו ואת בקשתנו המוסרית לקראת פגישתך עם הנשיא אובמה. אנו מרגישים שפגישה כזו תתן לנו את התחושה והידיעה שעשינו את כל אשר ביכולתנו לעשות כעת ".

המכתב שנשלח לנשיא המדינה נוסח במפגש טעון וחסר התקדים בין המשפחות שהתקיים בבית משפחת וקסמן.

גם חצי שעה אחרי סערת הרגשות עדיין ניכרת על פני שני הצדדים: "אחרי מה שעברתי באופן אישי הרגשתי שלא הייתי מוכנה לקבל מצב שבו אפשרי היה לקבל את בני בחזרה ומישהו היה מונע זאת", אמרה אסתר וקסמן, שבנה נחשון נחטף ע"י מחבלים בשנת 94 ונהרג במהלך מבצע החילוץ.

רון קרמן, שבתו טל נרצחה בפיגוע אוטובוס בחיפה, נלחם לכל אורך הדרך "למצוא דרכים אחרות לשחרורו של החייל מבלי לשחרר מאות מחבלים" וממשיך לדבוק בעמדתו עד היום. ביום הזכרון האחרון הוא שלח לראש הממשלה מכתב מחאה בו קרא לו שלא להגיע לטקס הזכרון בהר הרצל.



בני המשפחות שנפגשו מייצגים עוד קרוב ל-100 בני משפחות שכבר הסכימו להביע הזדהות עם הנושא. 



התגייסותן של בני המשפחות השכולות באה על רקע גל הולך וגובר של קריאות לנשיא פרס להעמיד את נושא שחרורו של יהונתן פולארד בראש סדר היום בפגישתו הקרובה עם הנשיא  אובמה. בשבועות האחרונים חתמו למעלה מ-63,000 אלף אזרחים, אנשי רוח, משפטנים ואמנים על עצומה הקוראת לנשיא להטיל את כל כובד משקלו למען שחרור פולארד לקראת הפגישה.

לחתימה על העצומה: www.atzuma.co.il/medal

בשנה האחרונה הצטרפו לתמיכה בשחרור פולארד בכירים אמריקנים רבים, ביניהם מזכירי המדינה קיסינג'ר ושולץ, ראש ה-CIA לשעבר ג'יימס וולסי ובכירים נוספים שחלקם התנגדו בעבר בחריפות לשחרור. 



בוועד למען פולארד תולים תקווה ביחסים המיוחדים בין שני המנהיגים שעשויים להביא סוף סוף לשחרורו של יהונתן אחרי 27 שנים בכלא האמריקני. כזכור, לפני כחודש פנה הנשיא פרס באגרת רשמית לנשיא אובמה ובה בקשת חנינה הומניטארית בין השאר לנוכח מצבו הרפואי המדורדר של יהונתן. בניגוד לפרסומים בתקשורת הבהירו בבית הנשיא כי עד כה לא התקבלה כל תגובה רשמית לאגרת וכי התקווה היא שהתשובה תהיה חיובית.