מחשב
מחשברויטרס

חוקרי אבטחת מידע איראנים פרסמו אתמול (שני) כי חשפו וירוס שתקף את המחשבים במדינה. חברת אבטחת המידע הרוסית "קספרסקי" אמרה כי "מדובר באחד האיומים המורכבים והמסוכנים ביותר שאי פעם נתגלו".

בראיון לערוץ 7 סיפר מנכ"ל סימנטק ישראל, שמוליק אנג'ל, כי הוירוס הוחדר כמין קובץ או אוסף קבצים לתוך מחשבים מסויימים, "מרגע החדירה הקובץ התפשט במחשב ניצל פרצות במערכות ההפעלה והוא יכול לבצע פעילויות, כמו לצלם את מסך המחשב או להקליט פעולות שנעשו על ידי המחשב".

"צריך להסתכל על כך בפרספקטיבה של זמן", מציין אנג'ל, "לאחרונה התגלו מספר התקפות שחלקן התחילו לפני כשנתיים ויותר ומה שאנחנו רואים זה שינוי מהעולם הישן בו התבצעה תקיפה רחבת היקף שהשפיעה על מספר רב של משתמשים בעולם ונועדו לגרום נזק ולהציג יכולות. כיום, מדובר בהתקפות ממוקדות מאוד והתקיפה הזו היתה במאות מחשבים בודדים בלבד כעין סיכול ממוקד".

אתמול פורסם כי הוירוס התגלה באיראן, אך הוירוס הגיע גם לרשות הפלסטינית, הונגריה, איראן ולבנון. יעדים נוספים כוללים את רוסיה, אוסטריה, הונג קונג ואיחוד האמירויות הערביות.

אנג'ל הסביר כי המעבר בין המדינות נעשה על ידי אדם פרטי, שמחשבו נדבק בוירוס וכשהגיע למדינה אחרת הוירוס חדר לרשתות שהתחבר אליהן.