עשרות בני אדם הגישו היום (ג') תלונה במפלג ההונאה של מחוז תל אביב ודיווחו כי מנהל בית השקעות מסביון נעלם עם כספם.

בגלי צה"ל צוטט רונן (שם בדוי), שהעביר למנהל ההשקעות ארבעה מיליון שקלים, "בחודשים הראשונים הכל עבד כשורה, הוא הראה תשואות וקיבלתי כספים שיצאו מתוך חשבון נאמנות של בנק הפועלים - זה לא סתם בן אדם שאתה זורק לו כסף, אלא חשבון מסודר ובנק שעומד מאחורה. כנראה שנרדמו בשמירה".

רונן מספר כי הוא מכיר את החשוד כבר למעלה משנתיים, ורק באחרונה דברים החלו להדליק נורות אדומות. "הוא היה לקוח שלי ואף פעם לא הייתה איתו בעייה של תשלומים, צ'קים חוזרים או עמידה בזמנים, אבל בחודשים האחרונים ביקשתי למשוך כסף וזה התעכב עוד ועוד. התקשרתי עשרות פעמים אליו ולמזכירה שלו, וכל הזמן משכו אותי - עד שביום חמישי האחרון נותקו הטלפונים של המשרד".



על העקיצה גילה רונן היום, כשמכר שלו סיפר לו שעשרות בני אדם מתגודדים מול בית מנהל ההשקעות - שאותו עזב לפני ימים אחדים. "אבא שלו הגיע למקום עם משאיות הובלה כדי לפנות את החפצים, אבל הלקוחות שנעקצו לא איפשרו את זה ובאיומים סילקו אותם. עד אז המשטרה כבר הגיעה למקום, וראתה את האבא ולא עשתה כלום. יש תחושה שזה לא מדינת חוק אלא מדינת פשע", אמר.



להערכתו של רונן, לקוחות רבים טרם יודעים על הפרשה. "יש לו לקוחות בחוץ לארץ שעדיין לא שמעו כי שמו לא פורסם. בתל אביב הלקוחות כבר הגישו תלונות, וכ-40 לקוחות בנתניה וכפר סבא ייפגשו היום כדי לדון מה לעשות", סיפר, "ייקח הרבה זמן להבין איפה הכסף, יש גם חשבונות רבים בשוויץ. אני חושב שמדובר בסדר גודל של הונאה שלא נראה בארץ".