מליאת הכנסת דחתה את הצעתו ח"כ מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי) להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא מחדל המסתננים.

ח"כ בן-ארי אמר כי "הנושא בוער בלבה של מדינת ישראל כבר כמה שנים. אני חושב שאנחנו נמצאים בנקודת הרתיחה של המצב הזה, מדובר במציאות קשה. יש לי את ההרגשה כמי שנמצא בשטח שעדיין לא איחרנו את המועד, שעוד לא הגענו למציאות הקטסטרופלית שמצפה לנו. אני מבקש למנוע את האסון על ידי הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית".

בן-ארי הוסיף כי "אין לממשלה מדיניות בנושא הגירה. בשביל מה יש ממשלה אם לא כדי שהאזרח ירגיש ביטחון אישי. זה הייעוד של הממשלה. אובדן הביטחון האישי הוא שלילת הצידוק לקיומה של ממשלה, לקיומה של מדינה. אם ילדים לא יכולים לצאת מהבית, אם נשים לא יכולות לענוד שרשרת כשהן יוצאות מהבית, אם אדם חייב לסגור את החצר של הבית שלו כי אחרת גונבים לו משם את הכביסה – אנשים איבדו לחלוטין את הביטחון האישי שלהם בביתם. איבדו את מקומות העבודה שלהם לטובת המסתננים".

עוד קבע בן ארי ואמר: "אין כאן גזענות או שנאת זרים, יש כאן מאבק קיומי של מדינה. באים לפה כל ארגוני הסיוע שרוצים להחריב את המדינה היחידה שיש לנו. ועדת החקירה צריכה לבדוק מי נהנה מכניסת המסתננים, מי מרוויח ממנה. אם היא לא תוקם עכשיו אז היא תוקם אחרי שיהיה פה אסון".

"הגדר לא הרתעתית ולא חוסמת שום דבר, כל עוד יהיה חשק לבוא לכאן וכל עוד מדינת ישראל תספק חינוך חינם. כל עוד יש חשק להגיע לכאן הם יגיעו, מעל או מתחת לגדר, דרך ירדן, דרך החוף או בכל דרך. אני רוצה שיהיו שבעים ובריאים, אבל לא פה. לצערי השר ישי חושש מהקמת ועדת חקירה, לצערי אתם נמלטים ממנה אבל נמלטים לאסון שיבוא על כולנו", סיים בן-ארי.  

שר הפנים, אלי ישי (ש"ס) השיב להצעה ואמר "זיהיתי את מה שהולך לקרות לא כנביא אלא כי היה ברור מה יקרה וזכיתי לקיתונות של ביקורת כגזען, אבל אני מוכרח לומר שדווקא הממשלה הזאת היא זו שהביאה למעלה ממיליארד שקל לבניית הגדר ומתקני שהייה. היום יש יותר אנשים שמסוגלים לומר את מה שאמרתי כשהתרעתי על המסתננים".

ישי אמר עוד, "אני לא חושב שאלימות פיזית ומילולית והתלהמות זה הפתרון. מספיק עם ההתלהמות, הגיע הזמן למעשים. לכן, ועדת חקירה ממלכתית תאמין לי שאם תוקם אדרבא, הייתי מעדיף ממלכתית, לא פרלמנטרית שיישבו ויגידו מה כן ומה לא, מבלי לפגוע בכבוד הכנסת במקום להתעסק בעשייה באמת ומה צריך לעשות יתעסקו פה במי עשה ולא עשה. כולנו יודעים מי אמר ופעל ומי לא, אני יכול להגיד את המסקנות של ועדה פרלמנטרית. הנקודה היא מה אנחנו עושים מכאן והלאה".

"אנחנו רגע לפני הפיצוץ הגדול, בכל יום שעובר אנחנו בדרך לאיבוד המפעל הציוני, המדינה היהודית והרוב היהודי במדינת ישראל. לכן הצעתי פשוטה ביותר, עם הרבה רגישות אבל גם הרבה נחישות. מקומות עבודה לא ימנעו פשע. אין קשר בין מקומות עבודה לבין פשע. כשלוקחים תרבויות שונות ומערבבים אותן זה מתפוצץ. מה שצריך זה לסיים את בניית הגדר, צבא לאורך הגדר, אכיפה, וגם כליאה מאחורי סורג ובריח, כמה שזה נשמע קשה. הפתרון הוא כליאה לכולם ללא יוצא מן הכלל, משם גירוש למדינה ממנה הוא בא ומי שלא יסכים נמצא לו מדינה שלישית אליה הוא יגורש. אם יאמצו את ההמלצות שלי, תוך שנה לא יישאר פה מסתנן אחד", דברי השר ישי.