כתב אישום. אורי בלאו
כתב אישום. אורי בלאופלאש 90

בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטין להעמיד לדין את כתב "הארץ" אורי בלאו שהחזיק בידיו מסמכים שנגנבו מפיקוד המרכז בצה"ל על ידי החיילת ענת קם, קורא עורך דינה של קם, עו"ד אילן בומבך, להקל בעונשה של קם שנידונה על חלקה בפרשה, לארבע וחצי שנות מאסר.

בראיון לערוץ 7, אומר עו"ד בומבך, שעכשיו ברור שהעבריין העיקרי בפרשה הוא בלאו ולא קם, "ההחלטה של היועץ הייתה מחויבת המציאות. הדיון בערעור שלנו על גזר הדין של ענת קם יתקיים בעוד חודשיים. אחת הטענות שאנחנו נטען, היא, שיש כאן בעצם אכיפה סלקטיבית. כי היה פה עיתונאי שנהנה מהמידע שהועבר אליו על ידי חיילת בת 21 חסרת ניסיון, והוא לא הזהיר אותה ולא התריע. בלאו אשם לפחות כמוה, אנחנו סבורים שהוא העבריין העיקרי".

עו"ד בומבך טוען, שבלאו היה המבוגר האחראי ואלמלא הוא, הפרשה לא הייתה מתרחשת, "אם הוא, היה פועל באופן אחראי, והיה אומר לה שאסור להוציא מסמכים כאלה, היה הייתה מחזירה אותם. ענת קם לא העבירה את המסמכים לגורם עוין אלא לעיתונאי בכיר, שהיא ידעה שהוא עובד בכפיפות לצנזורה. הוא התנהל בצורה שאינה הולמת עיתונאי, הוא היתל בשב"כ ולא החזיר את כל החומרים ולכן ברור שחלקה של ענת קם בפרשה קטן משלו".

הוא משוכנע שבית המשפט יקל בענשה של קם, "יש לנו תקדימים של עבירות חמורות בהרבה שנגזרו בהן עונשים קלים יותר. העונש שהיא קיבלה אינו מידתי. מה גם שעכשיו לאחר שהפרקליטות השתכנעה שבלאו הוא העבריין, זה מקהה את העוקץ ממעורבותה של קם. בלאו היה המבוגר האחראי".

עו"ד בומבך מציין שבעתיד הם מתכוונים להגיש תביעה פלילית נגד בלאו שהוא זה שחשף לטענת המשפחה, את קם, "משפחת קם סבורה שהוא הסגיר אותה. מאוד תמוה בעיניי שתא הכתבים הצבאיים מגונן על בלאו שפגע בחיסיון העיתונאי המקודש והסגיר את קם. הרי זו אושיות העיתונות, עיתונאים מוכנים להיהרג ולא להסגיר מקורות".