לא מפחד. ח"כ אלדד
לא מפחד. ח"כ אלדדפלאש 90

 חברי ועדת החוץ והביטחון סיירו היום (א') בכביש 12 שבדרום, על מנת לבחון את התקדמות בניית גדר הגבול בין ישראל ומצרים, שאמורה למנוע חדירת מסתננים.

חבר הכנסת אריה אלדד (האיחוד הלאומי) הביע התנגדות להקמת הגדר וציין "הגדר הזו לא יכולה לעצור שום דבר, לא מסתננים ולא טרור".



ח"כ אלדד אמר כי כל עוד לצה"ל אין הנחייה של הדרג המדיני לירות במסתננים, הם ימשיכו לחדור לישראל בהמוניהם. ״המבצע ההנדסי העצום הזה, מרשים ככל שיהיה, לא יצליח לבלום את שיטפון המסתננים - אם צה"ל לא יקבל הוראה בכתב מהדרג המדיני חתומה בידי היועמ"ש לממשלה, כי כל מי שמנסה לחצות את הגדר - יירה", אמר אלדד.



"מי שחוצה את כל אפריקה ברגל, גדר בגובה של 5 מטרים לא תעצור אותו", הסביר אלדד. "הם יעברו אותה, אלא אם כן צה"ל ירה בהם אבל אני לא רואה את מדינת ישראל נותנת הוראה כזאת". 

יושב ראש הועדה, רוני בר-און מקדימה, שיבח ההתקדמות בבניית הגדר ואמר כי מאז ההפיכה במצרים, השלטונות שם אינם משתפים פעולה עם צה"ל בעצירת המסתננים אלא עסוקים בשמירה על שלומה של קהיר.



בתוך כך, רשות האוכלוסין וההגירה החלה היום ביישום תיקון חוק ההסתננות שאושר בחודש ינואר בכנסת, ולפיו כל מסתנן שייכנס לישראל ייעצר לתקופה של עד שלוש שנים. תיקון החוק יחול אך ורק על מסתננים חדשים.  על פי נתוני רשות האוכלוסין, בישראל שוהים כיום כ-60 אלף מהגרים, כשרק בחודש מאי נכנסו לתחומי המדינה על פי הנתונים הרשמיים 2,031 מהגרים.