קבורה רוויה - כך זה נראהיוני קמפינסקי

במהלך סיור וועדת השרים לענייני קבורה בבית העלמין ירקון, שוחחנו עם מנהל פרויקט בניית הקבורה הרוויה עבור חברא קדישא תל אביב שסיפר על שיטות הקבורה החדשות אשר מרבית תושבי גוש דן יקברו בהם בתקופה הקרובה: משפחתית (מכפלה) רמה וסנהדרין.

קבורת רמה הינה קבורה על משטח בטון שנתמכת על ידי עמודים (כמו מרפסת) ומחוברת להר בצידה דבר שיוצר משטחים מדורגים וכך קוברים בכמה קומות של שטחים.

קבורה סהנדרין מתבצעת בתוך אולמות קבורה שנבנו על פי כל כללי ההלכה היהודית. הנפטר מוכנס על ידי מיטה מיוחדת לתוך כוך כדוגמת "קבורת הסנהדרין" שנחשפו בירושלים ובמקומות נוספים ברחבי הארץ. את המצבה (לוח השיש) מקימים על פתח הכוך.

בבית העלמין ירקון מספרים כי עד סוף שנת 2012 יושלמו שלושת מבני הקבורה הרוויה בבית העלמין אשר יכילו כ- 35 אלף קברים. המבנה הגדול ביותר מבין בניני הקבורה יקרא בניין "גפן" והוא יכיל 12,545 מקומות קבורה. בניין " תמר" עתיד להכיל כ-10,901 מקומות קבורה והבניין השלישי, בניין "רימון" יכיל 12,020 מקומות. שני הבניינים הראשונים תוכננו על ידי האדריכל טוביה שגיב ואילו על תכנונו של בניין "רימון" הופקד איתן רונאל.

עלות הקמת שלושת המבנים תעמוד על כ-190 מיליון שקלים, כאשר בניית בניין "גפן" לבדו תעלה כ-73 מיליון שקלים.

מרבית המבנים יהיו בני ארבע קומות והם יבנו בעיצוב מפואר במיוחד, אשר ייתן את כל הכבוד הראוי לנפטרים. ברובם  יהיו מעליות ותחונת מידע ממוחשבת שבאמצעותם אפשר יהיה לאתר בקלות את מקום הקבר. בין היתר ישולבו בבניין צמחיה ארץ ישראלית עשירה, תאורה טבעית, ריצוף משולב ועוד. הבניינים החדשים יהיה נגיש באופן מלא לנכים.

שלושת המבנים הם השלב הראשון בתוכנית גדולה יותר להקמת 17 מבנים בבית העלמין ירקון, אשר יכילו מקום ל- 200,000 נפטרים.