מבט משועפט לפסגת זאב
מבט משועפט לפסגת זאבפלאש 90

חברת מועצת העיר י-ם מטעם סיעת "פז", יעל ענתבי, פנתה במכתב לשרים בני בגין ומיכאל איתן, בו דרשה מהם לפעול בנחישות גם מול בניה לא חוקית במזרח ירושלים.

במכתבה לשניים מציינת ענתבי, כי "בהמשך לעמידתך האיתנה על משמר שלטון החוק במדינת ישראל המתבטאת בימים אלו בקידוש החלטת בית המשפט בעניין "גבעת האולפנה".  ברצוני לעדכן אותך כי בשכונות הירושלמיות שועאפט וענאתא לא קיימת אכיפת החוק במספר נושאים".

ענתבי מציינת במכתב שלושה נושאים:

עבירות בניה – משטרת ישראל אינה מאבטחת את פקחי עיריית ירושלים באכיפת חוקי הבניה. התוצאה – עשרות מבנים, ביניהם רבי קומות, נבנים במקום ללא אישורי בניה וללא פיקוח ועל אדמות ציבוריות. נמסר לי  כי בהוראת ראש הממשלה המשטרה לא מסייעת באכיפת החוק.

עבירות איכות הסביבה – לא נאכפים עבירות רעש כגון מגני אירועים, מואזין, זיקוקין דינור.

שב"חים – במקום שוהים אלפי שב"חים שהגיעו מכל רחבי יהודה ושומרון להתגורר במאות יחידות הדיור שנבנו ללא אישור ובכך גדלה אוכלוסיית ירושלים באלפי ערבים מיו"ש.

לדבריה, "כל הנ"ל גורם לכך כי למעשה שכונות אלו אשר בשטח השיפוט של ירושלים ובשטח מדינת ישראל, בפועל, אין בהן ריבונות ישראלית".

"מצב זה גורם לסבל רב לתושבי השכונות היהודיות: פסגת זאב, נווה יעקב והגבעה הצרפתית. אני כנציגת פסגת זאב במועצת עירית ירושלים מקבלת פניות ומרגישה יום יום את חוסר האונים  של התושבים החיים למעשה באנרכיה והפסיקו להאמין באפשרות ליישם את שלטון החוק במדינת ישראל", מציינת ענתבי, תושבת פסגת זאב.

ענתבי ציינה, כי "ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בישיבת הממשלה ב 23.10.11 לאכיפת החוק במגזר הערבי ומגזרי המיעוטים, ואמר כי "אין שתי מדינות. אין מדינה בתוך מדינה, אנו חיים במדינה אחת - מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. אני זועק נגד האכיפה הלא שוויונית הן בהיבט החיובי המצריך הנגשת שירותי משטרה והן בהיבט המצריך אכיפה קפדנית יותר. יש תחושה בציבור שרמת האכיפה בקרב הציבוריים הללו נמוכה בהרבה. אני מחויב לשנות זאת. אני דורש אכיפה שוויונית בכל חלקי המדינה". הרגשתי היא כי גם ראש הממשלה וגם אתה מקדשים את שלטון החוק רק כאשר הוא נוגע ליהודים ומעדיפים לא להתעסק עם ערבים".