בנייה בלתי חוקית ליד סוסיא
בנייה בלתי חוקית ליד סוסיאעובד ארד, רגבים

ניצחון לשלטון החוק ביהודה ושומרון. שופטי בג"צ הוציאו צו ביניים נגד בניה לא חוקית של פלסטינים ליד סוסיא.

שופטי בית המשפט העליון פרסמו היום (חמישי) את החלטתם על עתירת תנועת רגבים נגד הבניה הפלסטינית הלא חוקית סמוך ליישוב סוסיא שבדרום הר חברון. בנוסף נאמר בהחלטה כי יתקיים דיון תוך שלושה חודשים בו ימסר לבית המשפט עדכון על הנעשה.

הרכב השופטים בראשות הנשיא אשר גרוניס, יחד עם השופט חנן מלצר ולראשונה גם בהשתתפות השופטת דפנה ברק ארז, קיימו אתמול דיון דחוף על עתירת תנועת רגבים מיום 21.2.2012. הדיון הדחוף התקיים לאחר שרכז השטח של תנועת רגבים עובד ארד, תיעד את הפלסטינים ממשיכים לבנות בצורה לא חוקית גם לאחר הגשת העתירה.

שופטי העליון התרעמו על כך והשופט חנן מלצר חיווה את דעתו נגד המשך הבניה הבלתי חוקית בשטחי מדינה גם לאחר הגשת העתירה. לכן הוציאו היום באופן חריג צו ביניים האוסר על הפלסטינים להמשיך לבצע בניה חדשה באזור זה.

יש לציין כי בדיון נכחו פעילים רבים של תנועת השמאל "שומרי משפט – רבנים למען זכויות אדם" שעורכת הדין מטעמה שרון אביטל ייצגה חלק מעברייני הבניה הפלסטינים. אולם כאמור, קריאות הביניים של פעילי "זכויות האדם" בבית המשפט לא הועילו והשופטים החליטו כי על הפלסטינים לעצור מיידית את הבנייה הלא חוקית.

תנועת רגבים מברכת על החלטת שופטי העליון. "הוצאת צו הביניים היתה בלתי נמנעת לאור צפצופם של הפלסטינים על החוק והזלזול שהם הפגינו בבג"צ. זהו אות אזהרה לעברייני הבניה הפלסטינים שמנסים להשתלט על אדמות מדינה בצורה לא חוקית. תנועת רגבים תוודא את אכיפתו של צו הביניים ואת הפסקת הבניה באופן לא חוקי", נמסר.

רגבים הודיעו כי ישלחו טיסת צילום על מנת לתעד את המצב הנוכחי של המאחז לוודא שאין שום חריגת בנייה.