ראש מכון מאיר בירושלים הרב דב ביגון שלח השבוע מכתב אישי לחבר ילדותו שר הביטחון אהוד ברק בנושא גבעת האולפנה ובו  הוא מבקש למנוע את הריסת שכונת האולפנה.

"שילוב ידיים לאחדות האומה הוא דבר מחויב בכל עת ובפרט בדורנו. מתוך מגמה זו הנני פונה אליך בבקשה להתייחס לתוכניות הגירוש וההרס של הבתים בבית-אל, גבעת אסף, מגרון ועוד. בקשתי אליך ואל חבריך בממשלה לחזור בכם מהתוכניות הרות האסון של גירוש יהודים והריסת בתיהם".

שר הביטחון אהוד ברק והרב דב ביגון ראש מכון מאיר בירושלים, גדלו והתחנכו יחד בקיבוץ משמר השרון. השניים שמרו על קשרי ידידות  גם באמצעות מכתבים ששיגרו אחד לשני. במכתב האחרון, בירך הרב ביגון את השר ברק לרגל הגיעו לגיל 70. בתגובה השיב לו השר מילות תודה ואף הוסיף כי עליהם לשלב ידיים לנוכח המצב הביטחוני והחברתי.

בסוף השבוע האחרון סביב סוגיית גבעת האולפנה, החליט הרב ביגון לפנות לשר אהוד ברק בנושא:

"במכתבך האחרון, בדברי התודה על ברכתי בהגיעך ל 70 - לשיבה, כתבת בצדק שעלינו לשלב ידיים לאור מצבנו הבטחוני והחברתי. ואכן שילוב ידיים לאחדות האומה הוא דבר מחויב בכל עת ובפרט בדורנו – דור התחייה הלאומית וקיבוץ הגלויות. מתוך מגמה זו הנני פונה אליך בבקשה להתייחס לתוכניות הגירוש וההרס של הבתים בבית-אל, גבעת אסף, מגרון ועוד", כתב הרב.

ביגון ציין בפנייתו כי הרי ידוע ומקובל שאין לגזול מהערבים את ביתם ואדמתם הפרטית, ואף הוסיף כי הרב צבי יהודה קוק זצ"ל אמר במפורש שאין לגזול רכוש פרטי של ערבי. "אבל את הנושא שלנו אין להשוות לאברהם אבינו", הוסיף הרב ואמר: "כיון שעפרון החתי היה חופשי למכור את חלקתו ומגמתו הייתה לאפשר לאברהם אבינו ולדורות הבאים אחריו לחיות בארץ ישראל. לעומת זאת, התובעים שפנו לבג"ץ הם ארגונים פוליטיים שמטרתם המוצהרת היא להרוס את ההתיישבות ביש"ע, והערבים, שבשמם הם פועלים לכאורה, מטרתם להרוס ולהשמיד את כל מדינת ישראל, ואם יש ביניהם איזה ערבי שבאמת יש לו עניין למכור את אדמתו, הרי שאחיו הערבים ירצחו אותו".

עוד כתב ראש מכון מאיר: "הנני מתפלא עליך כאדם הקשוב גם לצער הזולת וכשר הביטחון האמון על ביטחון המדינה, על חוסר הרגישות ואטימות הלב כלפי עשרות ואולי מאות משפחות: גברים, נשים וטף, שביתם ייהרס חלילה וימצאו את עצמם בחוסר כל ובשבר משפחתי ונפשי כפי שנעשה בגירוש היהודים מגוש קטיף. גם מבחינה מדינית ובטחונית לפלא בעיני לאן נעלמה החכמה והתבונה וכיצד אנו מרשים לעצמנו לשחק לידי אויבינו בטענת שווא שנעשה כאן צדק כביכול? אויבינו שמחים על כל בית שנהרס בארץ בכלל וביש"ע בפרט במעשים הללו אנו מחלישים את צדקת הדרך המלווה אותנו לאורך כל הדורות שארץ ישראל שייכת לעם ישראל".

הרב חתם את המכתב בבקשה אישית: "בקשתי אליך ואל חבריך בממשלה לחזור בכם מהתוכניות הרות האסון של גירוש יהודים והריסת בתיהם. אדרבה, חובה עליך, על הממשלה ועל כל יהודי באשר הוא, לחזק את העם היושב בציון ע"י המשך תנופת התיישבות ביש"ע, בגליל, בנגב ובכל מקום ומקום".