עו"ד יהודה שמעון דובר חוות גלעד, אומר לערוץ 7, כי המינהל האזרחי והצבא ניסו לעשות אתמול, מחטף ובחסות ההפגנות הסוערות בירושלים להרוס בשקט כמה בתים בחוות גלעד.

לדבריו מדובר בשני בתים שכנגדם עומדת עתירה של ארגון יש דין. "הם הגישו נגדנו עתירה בפברואר, לבית המשפט העליון. אנחנו הצטרפנו כמשיבים לעתירה, והבאנו הוכחות וצילומי אויר שמוכיחים שלעותר הערבי אין זכויות על החלקה, והאדמה שלו נמצאת כקילומטר מהמקום".

עו"ד שמעון טוען, כי ביום רביעי הקרוב אמור להיות דיון בבית המשפט העליון בעתירה, והוא מעריך שהמנהל האזרחי רצה להרוס את הבתים ולייתר את הדיון, "הם כנראה רצו להרוס את הבתים עוד לפני הדיון. הבתים האלה כמו בתים רבים ביו"ש נבנו ללא היתר בנייה, לאור המדיניות של שר הביטחון שלא נותן התרי בנייה אפילו לבתי כנסת".

לדבריו, אמש התקבלו ידיעות על כך, שכוחות גדולים מגיעים להרוס את הבתים. "קיבלנו מידע מהימן ממקורות בצבא ובמשטרה על כך שיש כוונה להרוס את הבתים ודווחנו על תנועה של דחפורים ושופלים. רצו כאן לעשות מחטף".

שמעון מספר, כי למקום הוזעקו מאות מתיישבים, דבר שככל הנראה, הרתיע את הכוחות, "קראנו לאנשים לבוא, הגיעו לכאן בין מאתיים לשלוש מאות איש. בסופו של דבר לא הייתה הריסה. אנחנו מאמינים שהכמות הגדולה של האנשים הרתיעה אותם והם לא רצו עימות".

שמעון משוכנע שהתכנית לפנות את הבתים ביום שבו נפל חוק ההסדרה לא היה מקרית. "הם חשבו שאולי בגלל ההפגנות בירושלים יהיו פחות אנשים בחוות גלעד. אנחנו מודים לה' על כך שההרס נמנע והיום נקיים אי"ה כנס התעוררות בבתים שרוצים להרוס".

ערוץ 7 פנה למינהל האזרחי לקבל תגובה, אך זו טרם הגיעה.