עו"ד דורון ברזילי
עו"ד דורון ברזיליפלאש 90

ראש לשכת עורכי הדין, דורון ברזילי, פנה במכתב לנשיא ביהמ"ש העליון, אשר גרוניס, ושר המשפטים, יעקב נאמן, בדרישה לפעול להדחת השופטת ורדה אלשיך.

במכתב מציין ברזילי, כי "בתפקידי כראש לשכת עורכי הדין, המתנתי לבירור יסודי של התלונה ולקבלת חוות הדעת המקצועית מאת נציב תלונות הציבור, כב' ש' בית משפט העליון (בדימוס) אליעזר גולדברג. חוות דעת זו, אשר מסקנותיה ברורות, מציבה אותנו כאחראים להתנהלותה התקנית של מערכת המשפט בישראל ואין ברירה אחרת, אלא שאומרת, שעם כל הצער בדבר, על כב' השופטת ורדה אלשייך שמכהנת בנוסף, כיו"ר נציגות השופטים, לסיים את תפקידה במערכת המשפט".

ברזילי הוסיף, כי "כידוע לכם, העליתי בעבר את הצורך הממשי בחידוש משוב השופטים במדינת ישראל. לצערי, פעולה זו זכתה להתייחסות שלילית בקרב גורמים מסוימים במערכת המשפט, זאת חרף התמיכה הגורפת של ציבור עורכי הדין בעניין".

לדבריו, "כיום אנו עדים לתוצאה שבסבירות גבוהה יכלה להימנע באם היה קיים משוב, שכן בין מטרותיו היא חשיפת הלכי הרוח המתקיימים באולמות בתי המשפט וזיהוי מראש של כשלים ומחדלים מסוג זה".

"חשוב להדגיש כי יש הכרח כי המשוב יחודש במהלך דו צדדי, בהידברות כנה עם השינויים המתבקשים וכי יש להתאימו תוך כדי בחינה מדוקדקת של כלל הפרמטרים", הוסיף ברזילי.