כסף שטרות
כסף שטרותפלאש 90

בכל פעם שמלווה מטעם ארגון פעמונים מגיע לפגישה עם משפחה הוא שואל אותה מה לדעתה סך ההוצאות שלה בחודש.

התשובה תמיד נמוכה בהרבה מהתוצאה אליה הם מגיעים לאחר חישוב מדוקדק. אנחנו למדים מכך שלרוב המשפחות אין הערכה נכונה בנוגע להוצאותיה השוטפות. לכן ראשית אנחנו ממליצים לכל משפחה לעשות "שיקוף": לחשב את סכום ההכנסות הכולל ובמקביל לחשב את כל ההוצאות (כולל הכל!), גם את הקבועות וגם את ההוצאות החד פעמיות. או אז מגיעים לסכום שמהווה את הפער שבין ההכנסות להוצאות. כשיש לנו את הספרות האלה מול העיניים הרבה יותר קל לבנות תכנית הבראה מסודרת.

לאחר השיקוף, מתחילים לחשוב איך מצמצמים את הפער שבין ההוצאות להכנסות. אפשר כמובן להגדיל הכנסה ובמקרים רבים אין מנוס מלצאת לעבוד בעבודה נוספת, או לעבוד שעות נוספות, ועוד רשימה ארוכה של פעולות דרכן משפחות יכולות להגדיל את ההכנסה החודשית שלהן (כל זוג וההכשרה והכישורים שלו). הפעולה השנייה, הינה צמצום ההוצאות. תמיד יש מקום להתנהל אחרת. לקבוע סדרי עדיפויות לחשב בנפרד כל הוצאה ולתעדף אחת על פני רעותה. ניתן גם למקסם את הידע העומד לרשות המשפחה בנוגע למיצוי זכויות: כמעט בכל שירות שהאזרח מקבל הוא לא מודע לסעיפים הקטנים ולאפשרויות המיקוח והשדרוג שעומדות לרשותו אבל עד שלא יבקש אותן – לצערנו – לא יקבל.

שורה תחתונה: הגברת המודעות הכלכלית, שיקוף המצב תוך ירידה לפרטים הקטנים והרחבת הידע בכל הנוגע למימוש זכויות.

נכון, המטלה לא קלה. ישנו קושי מובנה בהחלטה לעשות סדר בבלגן. כולנו רוצים לחיות יותר טוב ולהתנהל יותר נכון, אך המציאות מוכיחה כי משפחות רבות אינן קמות מעצמן ועושות מעשה. אנחנו ממליצים לכם לגלות אחריות ולצאת לדרך חדשה.

בכדי להקנות את הכלים לכך ולעשות זאת בצורה מקצועית ויעילה – ניתן לפנות אלינו באתר האינטרנט. בהצלחה!