יש ממשלה. לבנת.
יש ממשלה. לבנת.פלאש 90

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק להגנת הספרות והספרים בישראל.

שרת התרבות, לימור לבנת, בין מציעי החוק, אמרה כי "הזכות ליהנות מספרות ישראלית עברית איכותית ומגוונת תמומש, רק אם סופרים ומשוררים בישראל יקבלו גמול הולם וראוי תמורת יצירתם, באופן שיוכלו להמשיך ליצור ולקדם את הספרות בשפה העברית".

על פי הצעת החוק יקצה משרד התרבות מתקציבו 3 מיליון שקלים לקידום הספרות העברית באמצעות פרויקט "ישראל קוראת", שכולל אירועי ספרות ושירה פתוחים לקהל ברחבי הארץ. משרד התרבות הציע לחוקק את החוק כהוראת שעה לתקופה של 3 שנים שבמהלכן תיבחן יעילותו בהתבסס על נתונים שייאספו בפרק זמן זה.

שר התמ"ת, שלום שמחון, אמר בתגובה: "מדובר בהחלטה ערכית. לא תמיד נושא התחרות מקדש כל החלטה".

במהלך הדיון בוועדת הכנסת לענייני חקיקה, הציג שמחון בפני השרים חוות דעת שהוכנה לבקשתו על ידי מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת לפיה לא חל גידול במספר הכותרים החדשים שהתפרסמו בשנים האחרונות בהוצאות מסחריות. עוד קבע הדו"ח כי בשנים האחרונות עלה הנתח של הרשתות הקמעוניות הפועלות בשוק על חשבון החנויות הפרטיות מה שמוביל להיעלמותן כמעט כליל.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושרת התרבות, לימור לבנת, נפגשו אחר הצהריים עם הסופרים רם אורן, חגי ליניק וצרויה שלו. נתניהו אמר "אני רוצה להביא לכך שילדי ישראל יקראו וסופרי ישראל יוכלו להמשיך לכתוב. כל הסופרים איתם נפגשנו היום במצוקה גדולה". צרויה שלו הוסיפה כי "ספר צריך לעלות מחיר סביר, פחות מכפי שעלה לפני כמה שנים אבל מחיר שיאפשר להוצאות להוציא עוד ספרים ולסופר להתקיים".