אנה שיבוט בת החמש, שחלתה בדלקת בבלוטות הלימפה - אובחנה בטעות כחולת סרטן ועברה טיפולים כימותרפיים קשים, אשר גרמו לה לאבד את שיער ראשה, להפחית ממשקלה ולסבול מהפרעות אכילה קשות. כך חשף העיתון ב"מעריב".

על פי הדיווח, אנה שיבוט בת ה-5, בת לאם חד-הורית מחולון, סבלה מנפיחות בצווארה. תחילה הלכה אמה פאינה יחד עם אנה לרופא המשפחה והתלוננה על כך שהנפיחות לא עוברת. כל הבדיקות יצאו תקינות, אבל כשהנפיחות גדלה הגיעו האם ובתה לבדיקה בבית החולים וולפסון בחולון.

"אמרו לנו שם שצריך לעשות ביופסיה", סיפרה פאינה לעיתון. הביופסיה לא הראתה דבר, אך בבדיקה השנייה, כך מספרת האם, קבעו הרופאים שקיים "חשד לגידול סרטני".

מבית החולים וולפסון הופנתה אנה להמשך טיפול בבית החולים שיבא תל השומר והועברה לטיפולים כימותרפיים דחופים. היא עברה שני טיפולים שגרמו לה לאבד את שיערה ותיאבונה ולהפחית ממשקלה.

במקביל לקביעת הטיפול השלישי ב-24 במאי ביקשו הרופאים מבית החולים וולפסון להעביר את בדיקת הביופסיה שנערכה לאנה. הממצאים העלו כי אנה כלל לא חולה בסרטן, אלא מדובר בדלקת בבלוטות הלימפה בלבד.

"הייתי בהלם מכך שהילדה שלי נאלצה לעבור כאלה טיפולים", אמרה פאינה ל"מעריב" והוסיפה כי היא מתכוונת פיצויים. "הרופא אמר לנו שהטיפולים האלה היו ליתר ביטחון. אני רוצה לראות אם הרופאים האלה היו שולחים את הילדים שלהם לטיפולים כימותרפיים ליתר ביטחון".

האם מדגישה כי עד היום אנה סובלת מתופעות הטיפולים. "הם החזירו לי ילדה לא בריאה. הרופא אומר לי שהיא יכולה לחזור לגן. איך היא יכולה לחזור לגן כשהיא נראית ומרגישה ככה?", היא זועמת.

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר בתגובה "הילדה הילדה הגיעה אלינו לאחר אבחון פתולוגי מלא מבית חולים אחר ועם חוות דעה זהה מבכיר המומחים בארץ בנושא זה. מאחר שהאחבון היה למחלה הנחשבת לבעלת קצב התחלות תאים מהיר ביורת בילדים, התקבלה החלטה רפואית על מתן טיפול מהיר לילדה".

עוד הוסיפו בשיבא כי "במקביל, תוך מתן שני הטיפולים הראשונים לילדה ביום הראשון וביום השמיני, הוזמנה גם הביופסיה שנלקחה בבית החולים האחר. הערכה מחודשת ונוספת שבוצעה על ידי אנשינו לאותה ביופסיה שנלקחה בשעתו קבעה שהילדה אינה חולה במחלה, וזימנו את האם לשיחה שבה נאמרו לה הדברים".