פקחי משרד הבריאות גילו לאחרונה ברמת הגולן, שני כלבים אשר עלה לגביהם חשש כי הם נגועים בכלבת.

הראשון נמצא בכפר מסעדה. מדובר בכלב גודל בינוני בצבע שחור-אפור, עם חשש לכלבת, שנמצא בשכונה הדרום מערבית של הכפר מסעדה, לכיוון מושב אודם.

הכלב השני נמצא משוטט חולה בכלבת במטע של קיבוץ דפנה, ישנה סבירות שהכלב ננטש במטעים ע"י נוסע בטנדר קבינה כפולה שנראה נוסע על דרך המערכת בין המטעים בחלק הצפוני שלהקיבוץ. מדובר בכלב מסוג מעורב, בינוני, בצבע חום אפור עם פרווה ארוכה.

בעקבות כך, מבקש משרד הבריאות מכל מי שהיה במגע עם בעל החיים שבתאור או במידה ובעלי החיים שברשותו באו במגע באזור האירוע, עם בעל חיים משוטט או נמצאו פצועים באזור הנ"ל, בין התאריכים 28.5.12 עד 11.6.12 לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות בצפת טלפון 04-6994219, 04-6994218, או ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו.

לאחר שעות העבודה ובמהלך סוף השבוע יש לפנות למיון בבית חולים.

משרד הבריאות מבהיר כי על בעלי כלבים ליצור קשר עם הווטרינר הרשותי, לצורך וידוא מצב חיסון. עוד מבקש המשרד מהורים לילדים, לברר עם ילדיהם באם היה במגע עם בעלי חיים חשודים  ולפנות ללשכת הבריאות בדחיפות.

משרד הבריאות מזכיר שוב למי שננשך או נשרט על ידי בעל חיים, לשטוף באופן מידיי את האזור במים זורמים וסבון, לחטא בחומרי חיטוי ולגשת ללשכת הבריאות לבדוק האם יש צורך בקבלת טיפול מונע נגד כלבת.