מצבת הרב מרדכי אליהו
מצבת הרב מרדכי אליהוהלל מאיר

ערבי הגיע הבוקר (רביעי) בשעה 5:00 אל ציונו של הראשון לציון, הרב מרדכי אליהו זצ"ל, בהר המנוחות בירושלים וגנב מהמקום רכוש יקר ערך, שהוצב במקום לצורך האירוע המרכזי לציון שנתיים לפטירתו.

מנהל מוסדות הרב אליהו, חיים סויסה, סיפר לערוץ 7 כי אמש בשעה 23:00, לאחר שסיימו את אירוע הילדים בבית המדרש של הרב, הם הורידו ציוד לקברו של הרב אליהו בהר המנוחות לצורך העצרת הצפויה להתקיים מחר אחר הצהריים.

"הנחנו במקום ציוד בשווי של אלפי שקלים", סיפר סויסה, "חשבנו שבשעה זו אף אחד לא ייקח את זה ובבוקר נגיע לארגן את הציוד. הבוקר קיבלנו טלפון שהציוד נגנב".

"ישנה מצלמת אבטחה שנמצאת על גג המבנה בהר המנוחות וחשבנו שנוכל לגלות דרכה מי גנב את הציוד. כשהרצנו את הצילום, ראינו שבשעה חמש בבוקר נכנס פועל בן מיעוטים לכיוון הקבר של הרב, התעכב שם כעשרים דקות ויצא משם עם כוס קפה ביד".

סויסה סיפר כי בהתחילה הם לא הצליחו לזהות את הדמות, "ביקשנו ממוחה למחשבים שיוציא את התמונה. בינתיים הגיע אדם מחברה קדישא ושאלנו אותו האם הוא מכיר את הדמות הזו. הוא השיב בחיוב, והזכיר את שמו וציין שהוא עובד בהר המנוחות. הוא אמר לנו כי הוא פונה לבית חולים עם קטיעת אצבע ונכון לשעה 16:30 הוא עדיין בניתוח בהדסה עין כרם, מה שנקרא 'ביומו תתן שכרו'".