חוששים מביקורת? וינשטיין
חוששים מביקורת? וינשטייןפלאש 90

ברשות האוכלוסין וההגירה לא שוללים נקיטה בהליכים כנגד היועץ המשפטי לממשלה, בענין העסקת עובד זר בביתו.

בתשובה לפניית עו"ד משה פולק מהפורום המשפטי למען א"י  שמחה על איפה ואיפה בטיפול בתיק העובד הזר שהתמקד רק ברעייתו של היועץ, כתבה עו"ד ענת שמעוני, מנהלת מחלקה בכירה בלשכה המשפטית של הרשות כי "לענין החקירה בענין העסקת עובד זר בבית משפחת ויינשטיין, הרי שהענין מצוי עדיין בחקירה ולכן טרם גובשה החלטה סופית בעניינם".

לענין טענת החשש לניגוד ענינים שבו היה מצוי היועץ כשעסק בעניינם של אהוד ונילי ברק, תוך שהוא מודע לעובדה כי הוא ורעייתו העסיקו בעבר עובד זר, כתבה עו"ד שמעוני, "ההחלטות בתיק התקבלו על ידי התובע ברשות אוכלוסין וההגירה על פי הכללים הקבועים שפורטו לעיל תוך עדכון היועץ המשפטי לממשלה".

עו"ד  פולק אומר כי מדובר בתשובה שאינה מתיישבת עם התשובה שהגישה המדינה לבג"צ בעתירה שהגשנו בענין סגירת תיק החקירה נגד גב' פריאל ברק, שם ברור כי ההחלטות בסוגיה היו "על דעת היועץ המשפטי לממשלה" ומצוין בפירוט כי ישיבות בנושא נערכו בלשכתו בראשותו".

עו"ד פולק הוסיף, "אני מקווה שהמשנה לפרקליט המדינה המטפל בתיק ישיב לנו תשובות ברורות יותר ומדויקות יותר, אחרת יפגע אנושות אמון הציבור במוסד היועץ המשפטי לממשלה".

בפנייתו לרשות האוכלוסין טען פולק כי במקרים של לקוחות שלו שהעסיקו עובד זר החליטה הרשות להגיש כתבי אישום כנגד שני בני הזוג, על פי הפרסומים הרשות החליטה לפעול רק כנגד רעייתו של היועמ"ש ויש חשש כבד למציאות של איפה ואיפה שתפגע באמון הציבור במערכת אכיפת החוק.