סטלי פישר
סטלי פישרערוץ 7

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, נאם הבוקר (חמישי) בכנס בנק ישראל על המערכת הפיננסית – "יציבות מקרו פיננסית".

פישר טוען, כי "לעיתים קרובות אני שומע ש"הנגיד דואג ליציבות המערכת הבנקאית, ולא לזוגות הצעירים". זה פשוט לא נכון. או דואגים ליציבות המערכת הבנקאית משום שאנו דואגים לזוגות הצעירים, וגם לזוגות היותר מבוגרים, ולכל אזרחי ישראל שהכלכלה הישראלית נוגעת להם וחשובה להם".

לדבריו, "יותר מדי משברים פיננסיים, למעשה, על פי Reinhart and Rogoff, כמחצית מהמשברים הפיננסיים בהיסטוריה נבעו מענף הנדל"ן. לכן, אנו נמשיך לנהל מדיניות אחראית בתחום זה".

פישר מסביר, כי "בנק ישראל רואה את עצמו כאחראי למערכת הבנקאית. אולם, אין פירושה של אחריות זו שאנו אחראים לכל מה שהבנקים עושים. אנו מצפים מהבנקים להתנהל באחריות, וזה כולל את האחריות שלהם ללקוחות שלהם, וביניהם משקי הבית והעסקים הקטנים והבינוניים".

"הערה לגבי פיקוח מקרו יציבותי. לשמחתי, שיתוף הפעולה שלנו עם הרגולטורים הנוספים המפקחים על השווקים הפיננסיים עולה על פסים שיאפשרו לכל אחד מהמפקחים להבין את המדיניות של המפקחים האחרים, ולתאם את הפעילויות של המפקחים השונים, כדי לשמור על יציבות המערכת הפיננסית כולה. זהו אחד הלקחים החשובים ביותר מן המשבר הפיננסי האחרון", הוסיף פישר.