במכתב ששלח  אתמול (רביעי) לשר התיירות ח"כ סטס מיסז'ניקוב, מבקש ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל  להחיל את החוק לעידוד השקעות הון, על כל מרכיביו, על שטחי יהודה ושומרון.

פרל התייחס לדיון בועדת השרים לענייני חקיקה בנושא הצעת חוק לעידוד השקעות הון (תיקון – תחולה באזור), התשע"ב 2012, של חה"כ אורי אריאל ואחרים אשר בו הוחלט ברוב קולות להוריד את ההצעה מסדר היום.

"הצעה זו, מטרתה לתקן את האפליה שנוצרה במרוצת השנים ולהחיל את החוק לעידוד השקעות הון, על כל מרכיביו, על שטחי יהודה ושומרון. ביהודה ושומרון כידוע מתגוררים מאות אלפי אזרחי המדינה ותיקון העוול ההיסטורי היה נותן תמיכה משמעותית הן למתיישבים והן למדינת ישראל, עקב החיזוק והפיתוח של היישובים הפריפריאליים במדינה", כתב דוידי פרל.

פרל הוסיף, כי "חשוב לציין כי גם בתחום התיירות, נושא שזוכה לתנופה אדירה בשנים האחרונות ביהודה ושומרון, החוק הקיים אינו מאפשר מתן מענקים של משרד התיירות לבניית מלונות ואטרקציות תיירותיות וכתוצאה מכך הפוטנציאל התיירותי העצום שבאזור אינו זוכה למימוש. ביישובי גוש עציון, אשר הפכו בשנים האחרונות לעוגן תיירותי מרכזי באזור עוטף ירושלים, הנושא הזה הוא קריטי במיוחד".

לסיום הדגיש פרל, כי על רקע ההצהרות של הממשלה הנוכחית, וכוונת ראש הממשלה לחזק את ההתיישבות ולהעצימה, ההצבעה נגד בוועדת השרים מהווה פגיעה חמורה באיתנות הכלכלית של ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון וביכולת להתחרות בתנאים הולמים.