התארגנות בשכונת האולפנה
התארגנות בשכונת האולפנהפלאש 90

על רקע חילוקי הדעות בציבור, סביב המאבק על גבעת האולפנה והדרישה של יו"ר מועצת יש"ע דני דיין לקבל אמון מחודש, קוראת חברת מועצת יש"ע, שרה אליאש, ליצור הנהגה מוסכמת שתהיה מקובלת על רוב הציבור.

בראיון לערוץ 7 אומרת אליאש כי "ההתפוררות של ההנהגה מחלישה אותנו. אלה שדוגלים במאבק והתפצלו, רק מחלישים אותנו, זה שהם כותבים טוקבקים של שנאה, זה לא מועיל, צריכים הנהגה מוסכמת. אחרי גוש קטיף וכפר מימון, פיצלנו את עצמנו לדעת והפיצול הזה לא משרת אף אחד".

אליאש טוענת, שמועצת יש"ע צריכה לדון על דרכה, ולא רק בזמני משבר, "יש בעיה בצורת ההתנהלות ולכן אני היום לא כל כך פעילה במועצת יש"ע. דברים צריכים להיבדק כל פעם מחדש, לחשוב סביב שולחן אחד עם מיטב האנשים ולא לראות את הדעות בעיתונים השונים".

לטענתה, סוגיית גבעת האולפנה צריכה להיות מוכרעת על ידי מי שרואה את כל התמונה, "אנשים עומדים להפסיד כאן עשרות מיליוני שקלים, מצד אחד אי אפשר להגיע כאן לפשרה, כי זה בלתי נסבל אבל מצד שני מדובר בציבור שהולך להפסיד בענק".

"גם בעמונה חברת אמנה ספגה הפסדים גדולים על תשעה בתים. אני לא דוגלת בפשרה וגם אפילו להרחיב את היישוב פי עשרה זה לא מענה לצעד הלא דמוקרטי הנורא הזה. אבל אני מבינה שיש כאן אנשים שרואים את המורכבות וצריכים להכריע, אי אפשר בהחלטות כאלה ללכת על רק על הצד הרגשי".