מולי אדן ואחד האולטרה-בוקים החדשים
מולי אדן ואחד האולטרה-בוקים החדשיםאינטל (צילום: רמי חכם)

"בקרוב המחשבים יתרגמו לנו בזמן אמת משפה לשפה. המחשבים החדשים יגידו לא רק 'בוקר טוב' ביפנית, אלא גם יידעו יכנסו ללוח שנה, לזהות חג מקומי, ולעזור לפנות למארח בשפתו ואף לברך אותו בברכת חג שמח. זה העתיד. אינטל כבר הודיעה על כך, לכן זה לא סוד, החברה עובדת על מחשבים שניתן לדבר איתם", כך אמר מולי אדן, סגן נשיא בכיר באינטל העולמית ונשיא אינטל ישראל, בהרצאה שהעניק לאורחי כנס הבכירים של אינטל שנערך בתל אביב.

אדן סיפר כי השנה מתוכננת השקה של 110 דגמי מחשבי אולטרה-בוק, שחלקם יופעל כבר גם על ידי מגע. הוא אמר כי מחשבי האולטרה-בוק של היום טובים יותר לאין שיעור מהמחשבים שיצאו לשוק לפני שלוש שנים. "כשלקוח מגיע היום לחנות, הוא למעשה מחליף מחשב ותיק שנמצא אצלו כבר שלוש עד ארבע שנים. כשמשווים את האולטרה-בוק מהדור החדש, שכולל מעבד דור שלישי של סדרת ה-Core, למחשב בן שלוש-ארבע שנים עם מעבד אינטל מהדור השני, מקבלים מחשב שעובד ב-80% יותר מהר", הסביר אדן.

לדברי אדן, בעתיד נדבר וניגע במחשבים ונפעיל אותם באמצעות מחוות גוף. "התקשורת עם המחשב באמצעות מקלדת כבר לא השתנתה כ-150 שנה. זאת דרך מאוד איטית לתקשר עם מחשב. אינטל מתכננת שהמחשבים הבאים יאפשרו לסבא וסבתא לדבר איתם, וגם למיליוני סינים שמפחדים מלהפעיל את המקלדת. המחשבים שיצאו לשוק בשנים הבאות יכללו גם רכיב חזק של מגע . זה מאוד אינטואיטיבי. עשינו באינטל בדיקה וגילינו  שאנשים מאוד אוהבים לגעת במחשבים. 78% מהאנשים שהשתמשו באולטרה-בוק עם מקלדת העדיפו לגעת בצג המחשב. אנשים רוצים מקלדת וגם מגע", הוא אמר.

לפי אדן, תהליך הפיתוח של האולטרה-בוק הוא תולדה של מהפך שעבר על עולם המחשוב, ממכירה לארגונים גדולים לתקופה בה הצרכן הוא המלך. "הצרכנים הגדולים של מחשבים הם לקוחות פרטיים ולא ארגונים גדולים. אינטל מנסה היום לפתח טכנולוגיות חדשות בתחום המחשוב שיאפשרו לענות על הצורך החדש של הצרכנים הפרטיים בזמן שהם קונים מחשב. צרכנים מחפשים מחשב דק, מהיר, בטוח, עם זמן סוללה ארוך, שמחובר תמיד מכל מקום. הבנו את זה כבר לפני כמה שנים. את הלקוחות לא מעניין מהי רמת הביצועים של המעבד החדש אלא מה יוצא להם מזה. פעם היינו מתחילים מייצור המעבד ואז מגיעים לתוכנות ולממשק המשתמש, היום אנחנו מתחילים את הפיתוח מחוויית המשתמש, ואז רואים איזו טכנולוגיה צריך בשביל זה", אמר אדן.

בכנס הבכירים, כאמור, אירחה אינטל מאות בכירי הייטק ישראלים, ואף השתמשה בבמה כדי להעניק אותות הוקרה לשניים, מאיר ניסנסון, יו"ר יב"מ ואמנון ליפשיץ, מנכ"ל חטיבת האולטרסאונד ב-GE Healthcare  ישראל, לאור התרומה הגדולה לתעשיית ההייט-ק בישראל. את אותות ההוקרה העניקו להם אדן יחד עם סיני ברקת, מנהל זרוע השיוווק של אינטל בישראל, יוון וקפריסין, שהיה זה שהוביל והנחה את הכנס.