מברך על ההסכם עם תושבי האולפנה

חבר ועדת השרים לענייני התיישבות, השר דניאל הרשקוביץ, התייחס היום (רביעי) בראיון לערוץ 7 להסכם שנחתם בין הממשלה לתושבי שכונת האולפנה.

בתום ישיבת ועדת השרים לענייני התיישבות, ששמעה את פרטי מתווה העתקתם ברצון של בתי שכונת האולפנה, אמר הרשקוביץ כי "לצד הכאב הגדול שבעקבות פסיקת בג"ץ אנחנו נאלצים לפנות חמישה בניינים בגבעת האולפנה".

"אני מברך על ההסכם שהושג אמש עם תושבי השכונה והרב זלמן מלמד והיום הובא לידי ועדת השרים בפרוטרוט על הסכם שהושג, הסכם שעינינו העתקת המבנים ובניית 300 יחידות דיור".

הרשקוביץ התייחס למי שאינם סומכים על הבטחות הממשלה שתבנה 300 יחידות דיור, "היו לאנשים ספקות שמא אותם 300 יחידות לא יבנו אבל שמחתי לראות שאפילו ציינו במפורש את אותם שטחים עליהם יבנו את הבתים, ואף שמענו התחייבות של משרד הביטחון לספק את כל האישורים".

התחייבות הממשלה היום הייתה על דעת כולם, כולל הפרקליטות?

"היו שם נציגי הפרקליטות וכל מה שסוכם היה על דעת כולם. כמו כן מדובר על מקומות בבית אל שיש צורך להסדיר אותם וחסרה חתימה משרד הביטחון וגם זה נפתר. בסופו של דבר מדובר בחבילה שעניינה חיזוק הישוב בית אל והתיישבות כולה ואני מקווה שנמשיך לחזק את התיישבות מבלי לפנות אפילו בית אחד".