איציק שדמי
איציק שדמיערוץ 7

יו"ר ועד מתיישבי בנימין, סגן אלוף במיל' איציק שדמי, סבור כי ההסכם לפינוי מרצון תמורת בנייתם של 300 בתים שמנע עימות קשה בבית אל, יש בו גם השגים.

בראיון לערוץ 7 מספר שדמי "הרגשות מעורבים לכאן ולכאן אך הרווחנו וההתיישבות הרוויחה שיבנו עוד הרבה בתים, ושהבתים באולפנה לא ממש נהרסים. גם הרווחנו את העימות - כי אם לא היה הסכם, היה כאן עימות. התכוננו לאפשרות שתהיה כאן התנגדות רצינית. הכנו אנשים וגם אמצעים שהיו אמורים לעכב את הפינוי. גם אם הצבא היה מצליח זה לא היה הולך בקלות ולא ניכנס לפרטים".

לדבריו, עכשיו מקפלים את הכוחות מבית אל ונערכים למאבק הבא על גבעת אסף, "אנחנו מתקפלים ומתכוננים למאבק הבא, כרגע מדובר על גבעת אסף. מה שבטוח, ש'שלום עכשיו' יחשבו פעמיים לפני שיגישו את העתירה הבאה, כי על כל שלושים בתים בונים שלוש מאות, שזה פי עשרה".

שדמי מייצר על כך שהליכוד הקים את הועדה לענייני התיישבות, רק מחוסר ברירה, "הם עשו את זה כמי שכפאם שד. העובדה ששר הביטחון יושב שם וגם ביבי מנהל את הועדה, זה לא ממש משאת נפשינו".

לדבריו, הפעם דווקא הוכח שחוסר האחדות במחנינו דווקא מביאה להישגים מצוינים, "אני לא בטוח שטוב להיות כל כך מאוחדים. כי זה טוב מאוד שמצד אחד מישהו מתעסק עם הממשלה ועושה איתם משאים ומתנים. אבל טוב שגם יש אנשים בצד השני שאומרים שאותם כל זה לא מעניין, והם נערכים למאבק בצורה קשה. לעומת זאת בפוליטיקה כן חשוב שנהיה מאוחדים כדי שנייצר בבחירות הבאות כח פוליטי חזק ולא רסיסי מפלגות".