אוטובוס. יחסום את השרים
אוטובוס. יחסום את השריםהלל מאיר

א.ח, אברך תושב טירת הכרמל, שליד חיפה, לא ישכח לעולם את ערב ראש חודש תמוז.

באותו יום יצא א.ח. בקו 940 מירושלים לחיפה לחזור לביתו שבטירת הכרמל. במהלך הנסיעה נרדם והתעורר משנתו דקות לפני תחנת היעד הסמוכה לטירת הכרמל.

לאחר רדתו התקשר אליו הרב, שבשליחותו עשה, ושאל על הכסף שהיה עימו, דמי הכנסת כלה,  המיועד לחתונת בנו. רק אז גילה  א.ח. לתדהמתו, כי שכח באוטובוס את ערכת הטלית תפילין ובתוכה סכום של כ-39,000 ₪ טבין ותקילין. 

בעל האבדה החיש מיד את פעמיו למחלקת האבדות של אגד בתחנה המרכזית בחוף הכרמל. דקות לפני שעת הסגירה הגיע למנהל המחלקה ותינה בפניו את מצוקתו. "האמן לי שיותר מאשר אני מיצר על הכסף, אני כואב על הקמע שגם היא הייתה מונחת בערכה. זו קמע שקיבלתי מאחד הרבנים המקובלים בדורנו ואשר ליוותה אותי כל ימי חיי ושמרה עלי רבות. האמן לי כי בשנים האחרונות ראיתי בזכותה הרבה נסים ונפלאות".

מנהל המחלקה הבטיח לעשות הכל כדי למצוא את האבדה יקרת הערך וביקש ממנו כי ישוב למחרת היום, בראש חודש, בשעה 10 בבוקר.

מנהל מחלקת האבדות לא איבד רגע, דחה את שעת סגירת המחלקה, והחל מיד בפעילות נמרצת שתכליתה לגלות את האבדה. הפעילות הנמרצת כללה סבב טלפוני  לכל סניפי אגד באזור להתריע ולבקש באם יתקלו בערכת תפילין יעבירו אותה בדחיפות למח' אבדות בחיפה ולדווח לו אישית על כך בכל שעה נתונה.

בעוד מנהל המחלקה מבצע את סבב שיחות הטלפון, התייצב במחלקה מאבטח של התחנה המרכזית י.ס., אשר מסר את האבדה וסיפר כי קיבל אותה מנוסע אלמוני, שמצא את ערכת התפילין באוטובוס.

מנהל המחלקה מיהר להזעיק את בעל האבדה, שהגיע נרגש לקבל את אבדתו ובפיו מילים  של תודה וברכה על השבת האבדה. היא סיפר, כי התפילין ליוו אותו כל חייו וכי התפילין והקמע הינם יקרים לו מפז. אה, כן, הוא הוסיף, גם מציאת סכום הכסף המזומן שנאסף בדי עמל, דמי הכנסת כלה, וודאי משמחת.

אייל יחיאל, מנהל אגף השיווק  והממונה על תחום האבדות ושרות הלקוחות באגד, הביע סיפוק מהטיפול המהיר של מנהל מחלקת האבדות באירוע האבדה. "מנהל המחלקה פעל כמצופה ממי שעוסק באבדות באגד. בכל שנה מטפלת אגד בעשרות אלפי פריטים, בעלי ערך, הנשכחים באוטובוסים. אנו חוזרים ופונים לציבור הנוסעים לבדוק טרם ירידתם מהאוטובוס, שאכן כל החפצים מצויים בידם".