מטיילים בשומרון
מטיילים בשומרוןמועצה אזורית שומרון

בשומרון לא נשארים אדישים למצב הביטחוני הדרום. במסגרת מיזם הסיורים "שומרון – נעים להכיר" התארחו השבוע בשומרון תושבים משדרות ואשקלון, שהגיעו לסיורים מיוחדים ולהתרגעות במועצה האזורית שומרון.

המטיילים מהדרום המופגז טיילו בישובים, התרעננו במעיינות השומרון הקרירים וזכו לשעות של שקט ורוגע.

למבצע, הצפוי להמשיך בצורה מוגברת גם בשבוע הקרוב, חברו המועצה האזורית שומרון, מיזם ההסברה "שומרון – נעים להכיר", ועד מתיישבי השומרון והחברה המרכזית לפיתוח השומרון, על מנת לחזק את רוחם של התושבים באזורים המופגזים, ולהעניק להם ימי כיף ושלווה בשומרון.

כעת נערכים במנהלת הפרוייקט לסיורי השבוע הבא, ביניהם חברי קיבוצים מעוטף עזה.

"אנחנו מקפידים מול מדריכי הסיורים לא להגרר ויכוחים פוליטיים בסיורים בשומרון, אלא רק להראות את המציאות החיובית כפי שהיא בשטח" – מספר יוסי דגן מנהל היחידה האסטרטגית העומד בראש מיזם 'שומרון – נעים להכיר' – "אבל כשהמטיילים רואים את השקט בשומרון,  ובמיוחד כשהם צופים על מרכז הארץ מהישובים, הם אומרים לנו כי הם מבינים כעת בוודאות כי ההפגזות עליהם הן תוצאת הגירוש מגוש קטיף, ושהם רואים כעת בעיניים כי רק בזכות ההתיישבות הפרוסה ברחבי השומרון וכוחות צה"ל שיכולים לפעול בחופשיות בזכותה, אין הפגזות טילים גם על תל אביב ומישור החוף". 

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, מברך על אירוח תושבי הדרום בשומרון "תושבי השומרון שמחים לארח ולקבל בחיבוק ובאהבה את תושבי הדרום. מתיישבי יהודה ושומרון שולחים חיבוק לכל אחינו בדרום, נשמח לסייע בכל מה שיצטרכו. פרוייקט הסיורים מופנה לכל האוכלוסיות במדינה, אך בימים אלו אנו מפנים את עיקר המשאבים ועיקר תשובת הלב - דרומה".