יצחק וקנין
יצחק וקניןצילום: פלאש 90

ועדת האתיקה של הכנסת דנה היום (רביעי) בעניין הקובלנה של תנועת אומ"ץ נגד חה"כ יצחק וקנין.

על פי הקובלנה, משרד החוץ טען שחבר הכנסת וקנין מפעיל לחצים על המשרד ומאשים אותו ברשלנות בטיפול בעניינו, זאת בגלל סירובם לכסות לו את התשלום ששילם וקנין מכספו הפרטי, עבור טיסה פנימית בארה"ב.

בהחלטת הועדה נכתב כי "לאחר ששמעה את חה"כ וקנין, עיינה במסמכים שצרף וקיימה דיון, החליטה ועדת האתיקה לדחות מכל וכל את הקובלנה שהגישה תנועת אומ"ץ".

"הוועדה מקבלת באופן מלא את דבריו של חה"כ וקנין, שאף גובו כאמור באסמכתאות", נכתב בהחלטת הועדה, "הוועדה סבורה כי בהודעתו של חה"כ וקנין למשרד החוץ בתחילת הדרך, שלפיה יממן באופן פרטי את שתי טיסותיו הפנימיות ואת השהות בארה"ב עד להגעת משלחת חברי הכנסת, עמד חה"כ וקנין בסטנדרט התנהגות ראוי, ואף למעלה מכך".

על פי החלטת הועדה, הצגתו של חה"כ וקנין בעיתון ידיעות אחרונות כמי שביקש לממן נסיעה פרטית על חשבון הציבור, בעוד שהמציאות והמסמכים מורים את ההיפך, היא "בבחינת הכפשה וגרימת עוול של ממש לחה"כ וקנין".

הוועדה מצאה כי דווקא התנהלות אנשי משרד החוץ מעלה מחדלים וקשיים, ואף מתעורר הרושם שמשרד החוץ הוא שעמד מאחורי הפרסום בעיתון, פרסום שגרם לחבר הכנסת עוגמת נפש ונזק שספק אם ניתן לתקנו.

"נוכח כל האמור", נכתב בסיכום מסקנת הוועדה, "החליטה ועדת האתיקה לדחות את הקובלנה נגד חה"כ יצחק וקנין. בנוסף, פונה הוועדה ליושב ראש הכנסת, חה"כ ראובן (רובי) ריבלין, בבקשה כי יערוך בירור עם הנהלת משרד החוץ בנוגע להתנהלותו הכוללת של המשרד במקרה זה, לרבות בחינת פיצויו של חה"כ וקנין על הנזקים הכספיים שנגרמו לו כתוצאה מהתנהלותו של המשרד כלפיו".

ח"כ יצחק ועקנין אמר לערוץ 7 כי ישקול תביעת דיבה נגד ידיעות אחרונות.